marți, 28 decembrie 2021

Soția de la etaj - Rachel Hawkins



Colectie: Armada

Autor: Rachel Hawkins

An aparitie: 2021

Editura: NEMIRA

Nr. pagini: 320

 

Jane, Thornfield, Rochester, Blanche... Da , ai recunoscut aceste nume... Sunt cele imaginate de Charlotte Bronte acum mai bine de 150 de ani... Acest roman este, prin urmare, o „rescriere” a lui Jane Eyre într-o versiune thriller.

Un văduv frumos și bogat se întâlnește cu o tânără care plimbă câinii bogătașilor, ea se mută cu el și, la scurt timp după aceea, se logodesc. Dar soția lui chiar a murit? A avut ceva de-a face cu asta?

Pentru un thriller, nu a fost foarte palpitant.

În general, mi s-a părut, din păcate, povestea prea superficială și lipsită de profunzime. În acest roman, abisurile umane joacă un rol important, dar acestea nu sunt complet luminate, sau am avut senzația că autoarea își dorea uneori ceva „prea mult”, că a atribuit unei persoane mai multe trăsături negative de caracter în loc să evidențieze aspectele originale ale personajelor ei. Din păcate, asta face intriga un pic netedă, iar imaginea mea mentală despre personaje mi se pare incompletă. În schimb, autoarea acordă o mare importanță descrierii înfățișării personajelor, în special vestimentației, încă de la început. De asemenea, se subliniază foarte des cât de bine arată Eddie. Relația dintre Eddie și Jane apare din neant, nu am simțit nici un pic de ”chimie„ între ei. 

Cu siguranță vor fi oameni care vor aprecia acest roman, dar pe mine nu m-a convins.

2 comentarii: