miercuri, 25 martie 2020

Nicio picatura de baut - Mindy McGinnis




An aparitie: 2019

Autor: Mindy McGinnis

Categoria: Literatura Universala

Colectie: Leda Edge

Editura: LEDA

Nr. pagini: 272

 

 

 *Nici o picătură de băut* oferă o versiune apocaliptică privind sfârșitul civilizației, atunci când nu va mai exista suficientă apă pentru toți. Cred că este mai mult sau mai puțin acceptat faptul că, dacă umanitatea continuă să crească așa cum s-a întâmplat în ultimele decenii, acest moment va veni inevitabil.
Modul în care lucrurile sunt explicate în carte mi s-a părut destul de credibil, aproape că mi-am dorit să mă mut într-un loc liniștit lângă un izvor.
               Ce mi-a plăcut:
- Originalitatea temei. Un moment bun pentru a ajunge într-o lume în care teama de a nu avea apă este constantă, este înfricoșătoare. Este un subiect despre care vorbim deseori, dar este prima dată când văd o carte cu această temă, deci este un punct FOARTE bun!
- Personajul principal. Lynn a locuit întotdeauna doar cu mama ei într-o casă izolată. Dar vin schimbări care o vor face pe Lynn să înceapă să-și extindă lumea, chiar dacă înseamnă să își facă câțiva dușmani. De-a lungul paginilor, Lynn evoluează și devine unul dintre cele mai interesante personaje pe care le-am întâlnit prin paginile unui roman YA.
- Incertitudinea în care mă aflam în ceea ce privește sfârșitul. Distopiile tind să aibă finaluri fericite cu o societate care se „recuperează”, dar aici ... Cum s-ar putea încheia cartea? Nu este ca și cum apa ar reapărea brusc pe Pământ! Neștiind la ce să mă aștept a fost un factor motivant pentru întoarcerea paginilor iar și iar; am devorat această carte!
               Ceea ce nu mi-a plăcut:
- Am avut probleme cu faptul că aproape totul se întâmplă întotdeauna în același perimetru limitat. Doar că este NORMAL, deoarece personajele rămân lângă sursa de apă, în ciuda a tot…
-mi-ar fi plăcut să aflu mai multe despre Stebb, dar probabil curiozitatea îmi va fi satisfăcută în volumul 2.
               Pe scurt:Suntem înaintea unui roman care explorează sentimentele umane, loialitatea și temerile. Este mai complex decât poate părea la prima vedere

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu