marți, 3 aprilie 2018

Un tron întunecat - Kendare Blake




An apariție: 2017
Autor: Kendare Blake
Categoria: Literatura Universala
Colecție: Leda Edge
Editura: LEDA
Nr. pagini: 414

Am așteptat cu nerăbdare să citesc continuarea celor "Trei Coroane întunecate"! Mi-a plăcut primul volum și abia am așteptat să mă reîntâlnesc cu cele trei surori și lupta lor pentru a obține coroana.
 "Un tron ​​întunecat" începe tot în Anul Ascensiunii, cu reginele care se luptă deja pentru tronul lor. Diferența este că acum se pare că sunt dispuse să facă totul pentru a obține tronul, spre deosebire de prima carte, în care nimeni nu a dorea să culeagă viețile surorilor sale. "Un tron întunecat" mi-a plăcut pentru multe lucruri, dar mai ales pentru conexiunea dintre surori și pentru că am putut vedea ce se întâmplă când se întâlnesc (dacă se sinucid, dacă nu se sinucid, ce spun, ce știu ...). Cum se pregătesc. Cum luptă. Cum  îi afectează pe cei din jurul lor. Este o poveste cu mai multă acțiune decât cartea anterioară, cu un ritm mai alert, cu o evoluție mai mare a personajelor, cu mai multă tensiune, cu surprize, cu mistere, cu adrenalină. Ceea ce mi-a lipsit în  volumul precedent, am găsit în acesta. În plus, încă mai cred că argumentul este foarte original: trei surori care trebuie să se ucidă între ele pentru supraviețuirea insulei și reproducerea puterilor și a poporului lor. Dar ce se întâmplă dacă există cineva care are o conștiință? 
De asemenea, trebuie remarcat faptul că avem o viziune foarte completă asupra lumii în care au loc evenimentele, nu numai pentru că autorul ne-a prezentat-o ​​cu descrieri foarte detaliate, dar în același timp agile, ci pentru că o vedem din punctul de vedere al celor trei surori. 
 Marele secret al lui Arsinoe iese la lumină, nu este o naturalistă așa cum toată lumea a crezut, ci este toxică; Mirabella vrea numai răzbunare împotriva surorii ei deoarece crede că a trimis un urs să o ucidă și, în sfârșit, regina Katherine, despre care noi toți am crezut că a murit după atacul iubitului ei Pietyr (și care mi-a rupt inima) reușește să supraviețuiască deși nimeni nu știe cum, dar ea devine mai puternică și mai răzbunătoare decât oricând. Soarta coroanei nu este încă decisă și, așa cum este predestinat, numai una dintre surori poate supraviețui și domni. Anul înălțării vine, iar aliații fiecărei regine încă plănuiesc cum să profite de putere și să o încoroneze pe regina lor.
Evoluția surorilor mi-a plăcut foarte mult, dar trebuie să o evidențiez mai ales pe Katherine. În această carte, după trădarea lui Pietyr a devenit mai obscură și mai rea și vrea coroana cu orice preț, în timp ce Mirabella și Arsinoe păstrează încă o doză de puritate, ca să spunem așa, și cred că nu este necesar să se omoare una pe cealaltă. Pe de altă parte, Mirabella a fost cea mai puțin plăcută dintre cele trei, dar după această carte am reușit să o cunosc mai bine și îmi place pentru că, în ciuda a tot, ea rămâne credincioasă surorilor ei și vrea să schimbe lucrurile. Cred că ar fi o mare regină și ar face bine lucrurile. Arsinoe, și-a descoperit adevărata putere și, în ciuda acestui fapt, rămâne un personaj puternic, curajos, îndrăzneț, neliniștit, luptător și sensibil. Vrea să facă pace cu surorile ei și să trăiască liniștită cu cei mai buni prieteni ai săi. Ea este încă preferată mea.
Dar cel mai bun aspect din această a doua carte, în afară de Arsinoe, au fost cred că personajele secundare. Favoriții mei au fost: Jules, Joseph, Billy ... Jules a fost magnifică. Mai mult decât în ​​prima carte. Ea ne-a arătat mai multe despre puterea sa și am reușit să vedem un pic din marele său potențial. Îmi place de asemenea relația pe care o are cu Arsinoe, mereu dispusă să o protejeze ca datorie încredințată ei pe viață. Joseph, de asemenea, evoluează foarte mult, după ceea ce s-a întâmplat în cartea anterioară. Și ce aș putea spune despre Billy? Billy este același ca și în prima carte, dar mult mai hotărât și cu idei mult mai clare.  Unul dintre preferații mei din această carte, fără îndoială.
  Pentru a nu extinde acest aspect mai mult, acestea sunt câteva personaje secundare pe care le-am crezut cele mai importante, dar chiar și așa voi sublinia unele nume care cred că merită cel puțin menționate ca Madrigal, Cait sau Caragh, rude ale lui Jules; Pietyr, cel care a fost iubitul lui Katharine în prima carte, și Nicolas, unul dintre pețitori; Elizabeth și Bree, cele mai bun prietene ai Mirabellei; și oameni importanți din guvernul insulei, cum ar fi Luca sau Rho, care conduc Templul, sau Natalia și Genevieve, care conduc Consiliul Negru împreună cu alți toxici.
Lăsând deoparte personajele, ceva ce-mi place la cărțile autoarei Kendare Blake este ritmul lecturii, deoarece sunt practic cărți care se citesc singure. Ca și în cazul celei anterioare, mi-a luat o zi să o citesc pentru că totul la ea m-a împins să continui lectura. 
Numeroasele răstălmăciri care se află în povestea lui Kendare Blake sunt asemănătoare cu furtunile Mirei, ritmul narațiunii este lent ca otravă mortală a lui Kat, iar sfârșitul este la fel de surprinzător și imprevizibil ca puterea lui Arsinoe. Dacă era ceva clar la sfârșitul celor "Trei Coroane Întunecate", acest lucru - literalmente - se destramă și devine și mai dificil de a alege un favorit pentru tron.
Tradițiile  sunt puse sub semnul întrebării când ascensiunea nu merge așa cum era de așteptat și reginele dovedesc că nu pot fi controlate de dogme. Credința orbă în Zeiță este zdruncinată, iar surorile îndrăznesc să se îndoiască. Această ruptură este esențială pentru evenimentele care urmează, la urma urmei, sfidarea destinului ar trebui să aducă consecințe grave celor trei surori, fie cauzate de ființa mistică care guvernează insula, fie de propriul lor popor. Una dintre aceste consecințe fiind tronul, nu putem decât să sperăm pentru un proces echitabil și o regină demnă.
Concluzia: Pe scurt, " Un tron întunecat", este o continuare mai mult decât demnă și m-a surprins cu multe revelații, mai ales cu sfârșitul. Nu mă așteptam la așa ceva și nu am reușit încă să-l depășesc. Autorul se joacă cu nervii noștri de la început până la sfârșit. Ne aduce înapoi în acest univers, atât de întunecos. Acest al doilea volum adâncește problemele politice, pe lângă faptul că ne face să descoperim noi fațete ale personajelor. 
Evoluția luptei și a relațiilor dintre surori este foarte interesantă și mi-a permis să mă scufund complet în poveste. Simt că este un punct de cotitură foarte important pentru ceea ce urmează, că autorul va face această poveste și mai spectaculoasă decât până acum. Recomand celor care iubesc genul!
PS: Doar o curiozitate cu privire la numele surorilor. Mirabella este de origine italiană și înseamnă minunată. Katherine vine din greacă și înseamnă pură. Numele Arsinoe este grecesc, numeroși conducători macedoneni și egipteni au avut acest nume, inclusiv sora mai mică a Cleopatrei care, din întâmplare (sau nu), a fost ucisă de sora sa pentru că prezenta o amenințare la adresa pretenției sale asupra tronului. Arsinoe înseamnă "femeie înțeleaptă". 


Mulțumesc Editurii Leda pentru exemplarul trimis pentru recenzie!

2 comentarii:

  1. Sincer, nu prea mi-a plăcut, în schimb preferata mea, de la autoare, rămâne Anna în veșmânt de sânge. Cartea aia mi-a dat niște fiori cum n-au reușit altele s-o facă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi a placut si duologia cu Anna, dar mai putin decat aceasta trilogie.
      Cred ca premisa cartilor este foarte interesanta!

      Ștergere