joi, 5 august 2021

Un nou început - Kristin Hannah

 

An aparitie: 2018

Autor: Kristin Hannah

Categoria: Romane de dragoste, Carti romantice

Colectie: Blue Moon

Editura: LITERA

Nr. pagini: 464

 

 

Există romane care îmi reamintesc cât de mult îmi place să citesc. Datorită lor, mintea plină de griji și gânduri după întreaga zi intră într-o stare de pace, ducându-mă într-o lume complet diferită. De data aceasta într-o lume care fascinează. ALASKA. Un ținut fascinant, sălbatic și periculos, înghețat, virgin și frumos.

„Un nou început” este povestea unei familii americane care își caută locul pe pământ - medicament pentru rănile deschise ale tatălui - un veteran de război, în căutarea unui substitut pentru fericire și liniște.

Și crede că îl va găsi într-o colibă moștenită din îndepărtata Alaska. Dar nu va fi un basm despre o prințesă și un prinț. Pentru că prințul are sufletul distrus, iar prințesa îl iubește, deși are ieșiri violente. Relația toxică se transformă în coșmarul personajului principal. Va avea vreodată Leni o șansă la o viață normală, liniștită? Nici măcar nu îndrăznește să viseze la asta …obiectivul ei principal este să supraviețuiască încă o oră ... o altă zi ... o altă vară în Alaska ...

Alaska este cel mai bine creat personaj din această poveste, pentru mine. La început, apare ca un ținut magic, un loc dintr-o carte poștală care face plăcere ochilor. Din admirația pentru această natură inaccesibilă, frumoasă, trecem în curând la o stare de ușoară dezamăgire, cauzată de lunile petrecute în întuneric la marginea civilizației, munca grea și pregătirile constante pentru o iarnă urâtă, lupta pentru supraviețuire, pericole, amenințări constante pentru viață, îngheț și izolare, singurătate.

În roman, fiecare personaj este singur în felul său. Tatăl, care este distrus de război și care nu se poate regăsi în lumea normală, așa că își duce familia într-un loc unde crede că vor fi fericiți. Mama, singură în suferință și neajutorare, încercând să aleagă răul mai mic, trăind din amintirea soțului ei ÎNAINTE de Vietnam. Ce o conduce? Este dragostea, frica sau obiceiul? Sau poate o combinație toxică a tuturor acestor emoții? Și în cele din urmă, o fiică adolescentă, poate cea mai singură. Scoasă împotriva propriei sale voințe din mediul pe care îl cunoaște și în care se simte bine, fără colegi, într-un nou mediu ostil, luptându-se cu brutalitatea tatălui ei și cu frica mamei sale și mai ales cu efectele, iubirii bolnave care îi unește pe părinții ei

Nu am acceptat întotdeauna deciziile Corei, pentru că multe lucruri ar fi putut evitate, dar cred că ar trebui să ne amintim că în vremurile în care este amplasat complotul romanului „o femeie nu poate obține singură un card de credit”, la urma urmei, nici astăzi multe femei nu găsesc puterea de a se elibera de o relație toxică. Legătura dintre mamă și fiică este foarte bine descrisă în acest roman, deoarece ambele fac sacrificii, astfel încât ambele să poată supraviețui o nouă zi. Femeile sunt forța acestui roman în opinia mea, și cred că această poveste se bazează pe puterea iubirii lor.

„Un nou început” este o carte uimitoare, emoționantă, dramatică, care va rămâne în memoria mea mult timp. Cu fiecare propoziție citită, m-am cufundat în evenimentele descrise. Împreună cu Leni și Cora, am experimentat bucuriile și momentele lor de îndoială. Am fost atrasă în lumea sălbatică din jurul protagoniștilor, dar și în dilemele lor interne. Am așteptat cu nerăbdare să văd ce se va întâmpla, care va fi soarta lor.

Pentru mine, ”Un nou început” este un roman despre alegerile dificile din viață. Despre perseverența în luarea unei decizii. Despre supraviețuire. Despre prietenie. Despre dragostea maternă. Despre dragoste. Despre tulburarea de stres posttraumatic. Despre viață. Despre viața în pustiu, fără curent electric, fără apă. Despre a fi singur. Despre viața din Alaska.

4 comentarii:

  1. Excelentă recenzie!👏 Foarte mult mi-a placut!😍

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Corina! Si mie mi-a placut foarte mult. Mai am cateva carti ale auatoarei, sper sa ajung curand la ele...

      Ștergere
  2. Sună tare bine, mai ales că am auzit multe despre această autoare și e foarte în vogă. Probabil îi voi da o șansă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o autoare care scrie foarte bine. Si este si foarte prolifica...

      Ștergere