miercuri, 11 august 2021

Ultima geană de lumină - Kristin Harmel




An aparitie: 2021

Autor: Kristin Harmel

Colectie: Blue Moon

Editura: LITERA

Nr. pagini: 368


 

Idee buna, poveste interesantă, dar execuție jenantă. Postfața arată că autoarea este interesată de vremurile celui de-al doilea război mondial și, în scopul acestei cărți, a citit multe despre operațiunile militare și războiul zilnic din Champagne. Dar, din păcate, după ce am citit-o, am impresia că nu a citit ce trebuie…că încă ar fi trebuit să se mai documenteze…

Intriga din ”Ultima geană de lumină”se desfășoară pe două linii temporale. Protagoniștii ambelor părți sunt liniari și fără caracteristice distinctive. Personajul principal al părții istorice este pur și simplu nedigerabil. Am avut impresia că nici autoarei însăși nu îi place propriul personaj, pentru că subliniază la fiecare pas cât este de proastă.

Un alt lucru care m-a iritat în această carte a fost că personajelor le-au fost atribuite trăsături pe care nu le-au arătat deloc, evenimente care nu au fost dezvăluite în timpul complotului, dar care sunt descoperite brusc. Ca rezultat al tuturor acestor lucruri, cartea, în unele pasaje, seamănă mai degrabă cu un rezumat al romanului decât cu romanul în sine, prin urmare, unele părți sunt stupide și inutile. Cititorii nu sunt idioți și pot construi singuri un portret al personajului pe baza acțiunilor sale din roman, dar autoarea nu își respectă cititorii: pentru 200 de pagini cineva este infantil și tâmpit, iar apoi în ultimele cincizeci dovedește contrariul ... Și capitolele cu acțiunea stabilită în prezent sunt un eșec. Nu știu de ce a fost introdus acest fir narativ. Probabil doar pentru a obosi și a irita. Bunica își duce nepoata la Paris, să îi spună acolo adevărul, ascuns de-a lungul vieții, despre adevărata sa identitate și despre greșelile tragice ale tinereții. Dar surpriză: la Paris nu dezvăluie nimic, până la final, schimbă subiectul, nu termină propozițiile ... Moartea bunicii mi s-a părut ca un cadru dintr-un basm Disney .....

Această carte ar putea fi o poveste unică, memorabilă, dacă cineva cu o tehnică, experiență și imaginație mai bune ar fi scris-o. Din păcate, performanța doamnei Kristin Harmel a dat greș și nu simt nevoia să îi citesc și alte cărți.

4 comentarii:

  1. Of, deci pare să fi fost o pierdere de timp. Îmi pare rău că ai avut experiența aceasta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ar fi singura :)) Si apoi suntem diferiti: o carte care mie nu imi place, va fi pe placul unei alte persoane.

      Ștergere
    2. Cartea copiilor pierduti este minunata ! Asa am început sa citesc și aceasta carte. Deși am citit abia 50 de pagini, deja îmi vine sa renunț la ea.

      Ștergere
    3. Si mie mi a placut foarte mult Cartea copiilor pierduti. Sunt curioasa cum este ultima carte a autoarei, cea cu padurea. https://cuvintevrajite.blogspot.com/search?updated-max=2021-12-12T19:22:00%2B02:00&max-results=7&start=21&by-date=false

      Ștergere