miercuri, 19 august 2020

Moartea doamnei Westaway - Ruth Ware




An aparitie: 2019

Autor: Ruth Ware

Categoria: Literatura Universala

Categoria: Carti thriller

Colectie: Fiction Connection

Editura: TREI

 

 

 Cu o atmosferă întunecată și misterioasă, cea mai recentă carte a lui Ruth Ware mi-a adus aminte de romane gotice precum „La răscruce de vânturi” de Emily Bronte și „Rebecca” de Daphne du Maurier.
       Deși este un thriler, am întâlnit toate elementele tradiționale ale genului gotic, încorporate în lumea modernă: o casă veche, în ruină, care este martor de zeci de ani la evenimente din viața locuitorilor săi, o servitoare nesuferită, credincioasă stăpânei decedate, moștenitorii misterioși ai moșiei, frații Westaway, și ghicitori și secrete pe care le întâlnim peste tot și la fiecare pas. Pagină după pagină, tot mai multe ambiguități și secrete ies la iveală, și am simțit o amplificare a sentimentului teribil că Hal este implicată într-o poveste periculoasă care s-ar putea sfârși rău.
Aparent, misterul din acest thriler nu este deosebit de complicat și am putut ghici ce se întâmplă, dar fără să ghicesc detaliile și motivele evenimentelor.
         ”Moartea doamnei Westaway” este un thriller foarte bine construit, în care simpatia noastră absolută pentru personajul principal, frica pentru soarta ei, tensiunea crescândă și un sentiment de pericol inevitabil ne determină să întoarcem pagină după pagină. Și asta face ca „Moartea doamnei Westaway” să devină un roman cu adevărat captivant, demn de citit.

2 comentarii:

  1. Sună interesant, și eu vreau s-o citesc. Totuși, nu prea mă împac cu stilul lui Ruth Ware, deși am citit „Într-o pădure întunecată” și „Femeia din cabina 10”, parcă. Îmi plac titlul și coperta acestui roman. :) Mulțumesc pentru recenzie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am citit pe cele 2 amintite de tine, ce sa zic? Nu prea mi-au placut.
      Aceasta a fost totusi pe placul meu.

      Ștergere