miercuri, 2 ianuarie 2019

Lasă-mă să mint - Clare Mackintosh




An aparitie: 2018
Autor: Clare Mackintosh
Categoria: Literatura Universala
Colectie: Fiction Connection
Editura: TREI
Nr. pagini: 512



Poliția spune că a fost sinucidere.
Anna spune că a fost o crimă.
Ambele ipoteze sunt greșite.

Te-ai întrebat vreodată care este rețeta pentru un thriller bun? Scrierea unei cărți care aparține acestui  gen este cu siguranță o sarcină grea și necesită o îndemânare și o imaginație considerabilă. Pentru mine, determinantul unui thriller foarte bun este surpriza și tensiunea. Clare Mackintosh mi-a dat toate astea și a fost o lectură grozavă, de care m-am bucurat datorită prietenilor de la Libris. Mulțumesc!
   „Lasă-mă să mint” de Clare Mackintosh este un thriller psihologic ușor de citit. Povestea este spusă din perspectiva a două personaje principale și a unei persoane necunoscute. Anna este o tânără mămica care, chiar și după un an, se luptă cu pierderea ambilor părinți: tatăl Annei a fost văzut chiar înainte să se sinucidă, și la scurt timp după acest eveniment traumatic mama Annei pare să fi luat aceiași decizie,distrusă de durerea pierderii soțului ei. Dar Anna nu a fost niciodată convinsă că părinții ei s-au sinucis, iar la aniversarea morții mamei ei, primește un mesaj care pune sub semnul întrebării acest lucru. Pentru a își lămuri toate incertitudinile care o macină, Anna predă mesajul lui Murray, un detectiv pensionar.
Întreaga poveste  are o atmosferă fatală și vibrează de secrete. Clare Mackintosh servește cititorului o întreagă gamă de impresii și emoții și trebuie să recunosc că romanul ei este un campion în toate privințele. Nu am citit un astfel de thriller psihologic de mult timp. Cartea "Lasă-mă să mint" m-a făcut să mă simt ca atunci când merg pe tocuri înalte: tensionată de la prima până la ultima pagină.  Autorul oferă în mod deliberat indicii și soluții înșelătoare, cu care ne confruntăm într-un anumit moment. Am fost surprinsă de întoarcerea întregii situații, pentru că trebuie să recunosc că nu era ceea ce mi-am imaginat. Acțiunea cărții este rapidă de la bun început, dar când ajungem la mijloc, începe să se accelereze în mod semnificativ și să provoace și mai multă confuzie.
Este de remarcat faptul că scriitorul a lucrat în poliție peste douăzeci de ani. Folosește cunoștințele și experiența acumulată în cărțile sale. Fără îndoială, acest fapt are are un impact mare asupra autenticității personajelor și a firelor întunecate, care declanșează frisoane  pe pielea fiecărui cititor.
 Această carte, în ciuda multor caracteristici indiscutabile, nu ar fi atât de bună fără personajele bine concepute. La Clare Mackintosh nimeni nu este lăsat pe din afară, toată lumea are o poveste, trăsături caracteristice care le definesc personalitatea.
Unul dintre cele mai interesante personaje este Murray Mackenzie, detectivul pensionar care o ajută pe Anna. Simpaticul Murray încearcă cu greu să facă față problemelor  dificile din viața sa privată în timp ce încearcă să se concentreze asupra unui caz penal tot mai complex și periculos. El își face griji pentru povestea tinerei Anna și a familiei sale, încercând în același timp să fie alături de soția sa. 
Sfârșitul cărții a fost din nou ciudat în opinia mea și destul de deschis. Romanul lasă cititorului o serie întreagă de întrebări și necunoscute, provoacă emoții extreme și nu poate fi ușor de uitat. Complotul este incredibil, dă dependență și faptele descoperite lent sunt o mare surpriza pentru cititor. Personajele se joacă cu emoțiile cititorului, provocând emoții, furie și frică. Mi-a plăcut totul literalmente la această carte, începând cu povestea minunată și încheind cu complotul și titlu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu