duminică, 16 iulie 2017

Magia iubirii - Lisa Kleypas



Autor: Lisa Kleypas
Categoria: Literatura Universala
Editura: MIRON
Nr. pagini: 368


Și iată-mă, scriindu-mi impresiile despre o altă carte a uneia dintre autoarele mele preferate.
Stilul  Lisei Kleypas reușește să transmită sentimentele tot mai copleșitoare și autentice, de rupere a barierelor care stau uneori între cititor și carte. După primele zece rânduri ajung direct în inima poveștii, așa că mă simt în mod constant ca un observator bine plasat în imaginea generală a scenei. Și oricine iubește lectura va confirma că această percepție nu este întotdeauna imediată. Uneori, am nevoie de pagini și pagini să mă simt în centrul poveștii, pentru a deveni atașată de personaje și chiar mai mult să simt emoțiile despre care autorul vorbește. În romanele lui Kleypas acest pas este natural, deoarece ajunge imediat în inima poveștii, dintr-un singur salt. Acesta lucru se datorează preciziei de care dă dovadă în descrierea personajelor, emoțiilor și sentimentelor pe care le experimentează personajele, datorită contextelor istorice în care își plasează personajele, dar indiferent de rezultatul final, lectura unui roman de al Lisei este un fel de călătorie de vis în care respiri de fiecare dată când  bate un vânt eliberator, pasionat și foarte senzual.
Personajele principale din Magia iubirii, Aline și McKenna, sunt două figuri captive ale vremii, încorsetați de societatea care le impune cum să trăiască, ea aristocrată, el servitor, două personaje care fug de realitate, atâta timp cât pot.
McKenna este un băiat umil, tânăr, frumos, luminos, un muncitor neobosit. El trăiește în Stony Cross Park, în reședința familiei Westcliff și este îndrăgostit de fiica contelui Westcliff, Aline Marsden. Ea este o uluitoare aristocratică, frumoasă, jovială si inteligentă. El este un orfan cu origini umile. Unirea lor nu poate duce la nimic bun. De fapt, atunci când iubirea lor este descoperită de conte, gata să facă orice pentru a îi separa, Aline este obligată să-l protejeze, mărturisind o minciună, că nu l-a iubit niciodată. McKenna este trimis departe de Stony Cross Park. Câteva săptămâni mai târziu un accident teribil o duce pe dulcea Aline la câțiva pași moarte. Doisprezece ani mai târziu, un grup de american intră la Stony Cross Park. Aline, nu își poate crede ochilor. În fața sa este tocmai McKenna, el a devenit un bărbat atractiv și sălbatic, gata să își ia revanșa în fața Alinei.
Știți, când am văzut inițial numele Westcliff am rămas mută. Oricine a citit câteva recenzii despre seria Wallflowers, este conștient de faptul că Marcus, fiul contelui odiosul Westcliff, este unul dintre personajele cele mai carismatice a lui Kleypas. Este unul și dintre personajele mele preferate. Chiar am iubit povestea lui cu Lilian Bowman și am fost foarte fericită să-l regăsesc, chiar dacă aici este încă un burlac călit și moștenitorul mândru al fostului Conte. În plus, aici este un frate minunat și protectiv. Dar Marcus Westcliff este personaj secundar, aceasta este povestea surorii lui Aline și McKenna, un cuplu legat de o iubire care merge dincolo de timp și restricțiilor sociale, dincolo de distanțe și suferință. Sigur, McKenna îi poartă pică Alinei, dar este, de asemenea, un bărbat care nu-i poate rezista, victima farmecului și inteligenței de care dă dovadă tânăra. 
Aceste două suflete sunt destinate să fie împreună, dar înainte de a se putea bucura de iubirea necondiționată și fără bariere, trebuie să se deplaseze pe o stradă toridă și complicată, presărată cu nenumărate obstacole. 
Magia iubirii este, de asemenea, povestea, deși mai puțin aprofundată a lui Gideon Shaw și Liviei, sora mai mică a Alinei și a lui Marcus. Ea a fost victima unui scandal și are numeroare răni psihice care o fac să stea ascunsă, retrasă, dar Ghideo reușește să îi stârnească emoții noi, atractive, păstrate îngropate sub straturi de praf și rușine. 
Autoarea permite cititorului să mediteze asupra problemelor actuale, cum ar fi problema alcoolismului și dificultatea de a depăși limitările impuse de societate. Cât de des credeți că limitele fizice sunt cel mai greu de depășit? Această poveste ne arată că, în cele mai multe cazuri, cel mai mare dușman al nostru suntem chiar noi însine, mai degrabă decât greșelile noastre.
Kleypas dozează cu atenție momentele reflexive pentru cei pasionați si romantici pentru a da formă unui roman, care pur și simplu nu pierde nimic. Autorul este întotdeauna atent la aspectele istorice ale poveștii, referințele sunt precise, dar nu excesive. Anii în care este stabilit acest roman, și întreaga serieWallflowers, sunt pline de emoție și de evenimente. Epoca modernă este peste noi și personaje. Ei trebuie să decidă dacă țin pasul cu schimbările sau rămân ancorați în trecut.
Ce pot să mai spun ... am iubit acest roman de la început până la sfârșit și îl recomand tuturor romanticilor, celor cărora le place  să viseze cu ochii deschiși în timp ce citesc o carte și care nu au nici o problemă să citească o poveste cu final previzibil.

         Mulțumesc  EDITURII  MIRON  pentru  exemplarul trimis spre  recenzie.

Un comentariu:

  1. Nu am citit cartea dar imi place cum suna :) . Imi place stilul Lisei Kleypas dar nu am citit nimic din genul de epoca.

    RăspundețiȘtergere