joi, 2 iulie 2015

Crime Cu Monograma - Sophie Hannah



An aparitie: 2015
Autor: Sophie Hannah
Categoria: Literatura Universala
Editura: LITERA
Nr. pagini: 336

 

            Din anul 1920, când Agatha Christie  a lansat romanul "Misterioasa Afacere de la Styles " ,  prima carte în care Christie i-a avut pe  Poirot, Hastings și Japp în rolurile principale și până  la " Misterul crimei fără cadavru " ultimul roman scris de  „Regina Crimei”, editat în 1970 , s-au  întipărit în mintea cititorilor din întreaga lume, de-a lungul timpului,  mii de pagini în care crima și investigația au  mers mână în mână. Mi-au placut intotdeauna poveștile cu  crime misterioase și acestă autoare a fost capabilă să mă țină pe deplin  în suspans cu povești incitante.
            După moartea Agathei Christie, cititorii săi au crezut că vor fi lipsiți de marele detectiv belgian Hercule Poirot.  Dar la patruzeci de ani de la ultima aventură a celui mai faimos personaj creat de Agatha Christie, publicul se delectează cu o noua poveste cu detectivul belgian Poirot.
              Investigatorul, bine cunoscut și iubit de către cititori, este o prezență atât de unică și eficientă încît crează un vid în jurul său, acoperind orice alt personaj. Cu astfel de premise, a aduce la "viata", fără teamă un astfel de personaj este o provocare; totuși, privilegiul de a scrie despre un nou caz rezolvat de  Poirot l-a avut, cu acordul moștenitorilor Agathei Christie, un scriitor britanic din zilele noastre, Sophie Hannah, autor de thrillere psihologice.
              Când am aflat despre  lansarea unei noi  povești cu unul dintre detectivii mei preferați am simțit un amestec de fericire si panică. Panica mea - a fost mai mult o tensiune nefondată, dar mi-a dat motivul  să fiu un pic melodramatică -, de asemenea, agravată de faptul că nu citisem nici o altă carte scrisă de Sophie Hannah, și nu îi cunoșteam  munca. Mi-a fost teamă de ce ce ar fi putut  face cu personajele atât de dragi cititorilor, maiestuos create de "Regina Crimei".

"Modul în care Poirot relatează repede o poveste este diferit de al oricui altcuiva. Pentru el, toate detaliile sunt la fel de importante, indiferent că este vorba despre un incendiu în care au murit trei sute de oameni sau despre gropițele din obrajii unui copil."

           Naratorul este inspectorul Catchpool de la  Scotland Yard, care investighează  un caz foarte ciudat: o crimă triplă comisă în trei camere ale unui mare hotel din Londra.  În gurile lor, au fost găsiți butoni de aur cu o monogramă misterioasă: PIJ.  Se întâmplă că Catchpool, locuieste intr-o pensiune unde stă de ceva timp Hercule Poirot a cărei reputație este bine cunoscută.  Detectivul este pensionar, nu mai lucrează pentru poliție, dar este în imposibilitatea de a rezista  unui  mister. E prea tentant pentru Hercule Poirot, care se bagă fericit în ancheta inspectorului Catchpool ... spre deliciul nostru.

„Povestea ei avea o fisură evidentă, pe care Poirot o semnalase, și totuși eu nu o observasem. Pur și simplu nu îmi trecuse prin cap.”

         Fidelă stilului întâlnit în cărțile  Agathei Christie, Sophie Hannah prezinta o poveste coerentă și interesantă, cu acțiunea care variază de la  tumultul Londrei  la seninătatea provincială , a cărei personaje resping  orice încercare de a dezvăluie informații esențiale pentru soluționarea unui  puzzle-ul  care va permite descoperirea  misterului  "crimelor cu monogramă" .
           Îmi place modul în care povestea începe ca un puzzle , fără ca nici  o piesă să se potrivească și, treptat, cu ajutorul lui Poirot  totul pare să capete sens , dar atunci când credem ca am descoperit criminalii ... Totul se dovedește o minciună !! Îmi place acel moment uimitor în care Poirot explică  misterul , când, cu cuvintele lui, dezvăluie adevărul.
           Personajele sunt un deliciu. Cele principale sunt detectivii Poirot și Catchpool. Despre Poirot știm că are un  intelect de neegalat și o mare perspectivă de a rezolva mistere, dar și o personalitate carismatică și un simț al umorului dezvoltat. Pe de altă parte, detectivul Cathpool se prezintă ca un om simplu, o persoană care acceptă mai întâi ceea ce pare cel mai logic și ușor de înțeles,   fiind destul de uimit de tripla crimă. Catchpool este un personaj bine construit și, în ciuda lipsei sale de încredere, își asumă rolul de aliat al lui Poirot care are, după cum știm, o  incredibilă capacitate de deducție  datorită "micilor celule cenușii".
           Personajele secundare sunt toate  bine portretizate și toate au propria lor poveste și personalitate, autorul dezvăluind treptat cititorului motivația din spatele acțiunilor.
          Mi-a placut acest complot în care în mod  ingenios , misterul se împletește cu  suspansul, precum și gama de personaje și indicii care sunt lăsate de-a lungul anchetei, meandrele pe care le oferă. Mărturisesc că de la un anumit punct în timp ce citeam, captivată de poveste, am uitat cine este autorul cărții.
           In concluzie pot spune ca mi-a placut cartea, Poirot este un personaj foarte carismatic și Sophie Hannah  i-a dat o personalitate enigmatică, respectând originalul. Și povestea a fost foarte interesantă și plină de secrete și minciuni, demne de Agatha Christie.  O poveste incredibil de bine scrisă, din  care nu lipsește nimic și care m-a făcut să cred tot timpul  că citesc un "Christie" autentic.  Sper că  aventurile Sophiei Hannah  legate de  romanele polițiste  nu se limitează doar  la  acest volum și am putea avea mai multe povești noi și bune, nu numai cu  Poirot, dar, de asemenea cu bârfitoarea Miss Marple.
Mulțumesc  EDITURII LITERA  pentru ocazia oferită de a citi și  prezenta impresiile mele despre  această carte  !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu