marți, 23 august 2022

Casa fără oglinzi - Tove Alsterdal




Categoria: Carti thriller

Autor: Tove Alsterdal

Editura: RAO

Nr. pagini: 280

An aparitie: 2021

 

 Sonja și Daniel au nevoie de o schimbare. Ei părăsesc Suedia natală și decid să se mute în vecinătatea unui mic oraș din Sudeții cehi, unde achiziționează o casă cu podgorie. Se dovedește rapid că atât casa, cât și localnicii ascund secrete, a căror dezvăluire poate declanșa o avalanșă de necazuri pentru Sonja și Daniel ...

„Casa fără oglinzi” mi-a atras atenția cu o descriere care a semnalat o lectură cu adevărat intrigantă. Mă așteptam la o poveste tensionată, plină de evenimente neașteptate – asta am primit? Da și nu. Mi-a plăcut începutul cărții, aura misterioasă a viei, care are o istorie proprie, dar din păcate, cu cât am înaintat cu lectura, cu atât mi-au plăcut din ce în ce mai puțin protagoniștii și direcția pe care a luat-o întreaga acțiune. Personajul principal și acțiunile ei nu mi-au stârnit în niciun caz simpatia, ceea ce, desigur, mi-a îngreunat puțin lectura. Sonja este o femeie de 40 de ani și se comportă nechibzuit și nerezonabil. În plus, are un secret de familie, menționat de autor dar nedezvoltat, așa că nu prea am înțeles despre ce este vorba. Daniel este un bărbat cu care nu aș vrea să trăiesc. Schimbările lui de dispoziție și atenția lui constantă pentru sine m-au enervat.

Ceea ce mi-a plăcut este faptul că aici găsim multe povești care datează din al Doilea Război Mondial. Prezentarea de către autor a obiceiurilor care predominau cândva printre locuitorii granițelor cehe și germane și cum s-au schimbat în timpul războiului este, de asemenea, un plus. În ceea ce privește complotul criminal, acesta a fost într-adevăr foarte general prezentat, fără detalii. Prea multe descrieri lungi care nu adaugă nimic la intriga și la un moment dat pur și simplu plictisesc cititorul. Sfârșitul a lăsat în urmă multe chestiuni fără răspuns și inexactități.

Pe scurt:„Casa fără oglinzi” este un roman despre amintiri. Este un roman despre trecerea timpului care lasă urme.

Aspecte negative:

  • - povestea este foarte superficială, firele foarte încurcate nu se contopesc lin într-un întreg, iar multe dintre ele sunt parcă plasate accidental în complot.
  • -personaje slab creionate, ca cititor nu am înțeles motivele acțiunilor lor, nu m-am putut identifica cu emoțiile și sentimentele lor.
  • -ancheta condusă de personajul principal nu m-a interesat deloc.

Un comentariu:

  1. Hmmm, sună chiar interesant (recunosc că mă atrage titlul), dar pare basic... :(

    RăspundețiȘtergere