duminică, 7 aprilie 2019

Pacienta tăcută - Alex Michaelides


        
 An apariție: 2019
Autor: Alex Michaelides
Categoria: Literatura Universala
Colecție: Buzz Books
Editura: LITERA
Nr. pagini: 368


 „Pacienta tăcută” este un thriller psihologic bine scris și construit, care arată modul în care creierul uman este neexplorat și modul în care afectează puternic comportamentul uman, dar, de asemenea, modul în care memoria noastră, este capabilă să recreeze evenimente și imagini. 
Când avea 33 de ani, Alicia Berenson l-a  ucis pe soțul ei iubit, Gabriel. De atunci, de aproape un deceniu, ea nu a mai vorbit niciodată. Medicul psihoterapeut Theo Faber a fost întotdeauna interesat de acest caz. Și când are șansa de a se întâlni cu Alicia, alege să lucreze la spitalul de psihiatrie unde se află aceasta. Consumat de ideea de a dezlega misterul crimei, Theo devine din ce în ce mai obsedat de povestea Aliciei. Ceea ce rămâne să știm este dacă este într-adevăr pregătit să asculte ceea ce are de spus aceasta.
 Dacă ar fi să definesc romanul Pacienta tăcută” aș spune că este o excelentă sesiune de terapie. În primul rând, complotul este condus de Theo,care folosește cele mai delicate metode psihoterapeutice. Povestea personajului principal, marcată de abuz emoțional și de traume, devine firul complotului. Alicia este un personaj foarte complex. Înainte de a începe să citesc, m-am întrebat cum mă voi conecta cu un personaj care nu vorbește, ale cărui gânduri nici măcar nu îmi vor fi împărtășite. Am descoperit treptat povestea ei și faptul că tot ce are de spus a fost scris în jurnalul ei. Dar în ce măsură este cuvântul scris al celui care a tăcut, care nu a vorbit, nici nu s-a apărat, de încredere? 
Origine greacă a  lui Alex Michaelides joacă un rol interesant în „Pacienta tăcută”. În primul rând cu Alceste, prințesa din mitologia grecească, care este practic un personaj în carte. Prin aceasta, complotul devine aproape o metaforă și devine și mai puternic în momentele sale simbolice. Și un alt aspect unde se simte această influența este modul în care  a fost construită această poveste: se bazează pe inevitabilul din tragedia greacă .
Cu toate acestea, dincolo de psihologie și chiar de soluționarea crimei, acest roman m-cucerit cu propunerea de reflecție asupra a ceea ce suntem cu adevărat. Este înfricoșător să ne gândim cum trecutul nostru are puterea de a determina cine suntem și ce facem. Sentimentul este că cele mai mari temeri și traume ale noastre sunt întotdeauna ascunse. Dacă suntem cu toții destinați unui scop bine stabilit, nu întotdeauna fericiți, ca într-o adevărată tragedie grecească?
Concluzia: Povestea creată de Alex Michaelides în cartea sa de debut a fost minunată. Am fost complet surprinsă la sfârșit. Mi-am imaginat o mie de lucruri în timp ce citeam, chiar am pus la îndoială unele părți ale poveștii, dar nu am intuit ceea ce s-a întâmplat cu adevărat. 
Singura mea problemă cu povestea, a fost finalul deschis, aspect asupra căruia nu sunt fan. Dar chiar și acest sfârșit deschis m-a surprins, deoarece posibilitățile pe care le-a lăsat autorul imaginației cititorului au fost foarte interesante. 
  Pacienta Tăcută” este un puzzle uriaș al cărui piese se potrivesc perfect capitol după capitol ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu