luni, 14 decembrie 2015

Second life - S.J. Watson




An aparitie: 2015
Autor: S.J. Watson
Categoria: Literatura Universala
Colectie: Fiction Connection
Editura: TREI
Nr. pagini: 488


În epoca noilor tehnologii, viețile reale și ireale sunt ușor  de confundat. Internetul este o ușă deschisă pentru a stabili contacte cu alte persoane. Blogurile sunt un exemplu bun, ele sunt o sursă pentru întâlniri mari. Dar Internetul, de asemenea, generează abuzuri, înșelăciuni. Unii pretind a fi ceea ce nu sunt  și în această situație cum ne  asigurăm că aflăm adevărul?! Există cuvinte  pe care de multe ori nu dorim să le auzim. Dar  dacă acestea spun  adevărul?
Acestă idee este sămânța pentru o poveste despre pasiune, sex, secrete și mistere în care nimic nu este ceea ce pare, în care nu putem avea încredere în nimic sau nimeni. Autorul SJ Watson a revenit cu o nouă  poveste, dar pentru mine nu este  la nivelul cărții “Înainte să adorm”.
Mi-a plăcut „Înainte să adorm”. Chiar mai mult decât atât. După ce am citit acestă carte, am avut probleme la citirea  altor noi thrillere, de fiecare dată îmi părea destul de insipid, în comparație. Când am văzut că autorul a publicat un nou roman, m-am grăbit să îl citesc, în speranța că voi gusta din nou senzatii pe care le-am experimentat cu predecesorul său.
“Second life” este un thriller în care protagonistul nostru este Julia, o femeie bine din toate punctele de vedere, cu o viață satisfăcătoare, căsătorită cu un bărbat perfect și având un băiat bine crescut (viața de vis a fiecărei femeie nu? (Uh ... nu!) .Viața îi zâmbește până când primește vestea morții surorii sale Kate. Aceasta a  sângerat până la moarte pe o stradă din Paris, unde se  pare că a fost un jaf și nu se știe nimic despre criminal. O coborâre treptată în iad, uneori la marginea nebuniei. Julia nu acceptă moartea  surorii sale, ea vrea sa stie, vrea să înțeleagă. Se îndoiește de poliție și decide să  investigheze singură . Ea hotărăște să se  conecteze pe site-urile matrimoniale frecventate de sora ei.... Julia, se conecteaza, în primul rând în numele surorii ei, apoi  își crează propriul  cont. Ea caută, vrea să știe. Și intalneste un barbat. Nimic grav, aceasta este doar pentru căutarea ei,  pentru aflarea adevărului  Dar totul se schimbă și  ea nu știe cum. Irealul devine real, într-un hotel din Londra.
Am ignorat idioțenia ideii. Vreau să spun, există mulți oameni listați pe aceste site-uri, nu? Și cât de probabil este ca Julia  să vorbească exact  cu omul care i-a ucis sora  - un  bărbat pe care l-a cunoscut prin intermediul internetului. Dar hei, haide, este un roman, unde uneori te joci un pic cu probabilități pentru a imagina un complot, o voi accepta.
Cu Julia, am avut o relație contradictorie. La început mi-a placut personajul; mi s-a părut o femeie bună,  determinată și mama curajoasă, dar ... pe măsură ce povestea a progresat și am descoperit detalii din trecutul său, m-am simțit mai departe de ea.
Autorul folosește instrumente moderne de comunicare pentru a puncta complotul, care este destul de inteligent, dar de-a lungul poveștii am avut  senzațiea că nu  este exploatat la maxim. Trecutul Juliei in Berlin este tratat superficial, de asemenea,mi-ar fi plăcut  să știu mai multe despre relația ei cu Marcus și viața în Germania, modul în care Kate și Anna, cele două colege de camera, s-au întâlnit rămâne foarte neclar.
Am citit "Second life" până la capăt, pentru că romanul este foarte accesibil și ușor de citit, și pentru că am fost curioasă să știu care va fi  sfârșitul poveștii. Prima și ultima treime din "Second life" sunt foarte bune, deoarece stabilește o poveste tulbure și trezește interesul cititorului, iar ultima parte pentru că pune capăt unei uneltiri diabolice și ia o întorsătură uimitoare.  Povestea este construită cu măiestrie, fiecare piesă este pusă  la   locul ei, toate măștile cad, dezvăluind adevărata personalitate a fiecărui personaj. E uimitor cum fiecare detaliu are importanța sa. În această carte, nimeni nu pare a fi cel  care spune că este  și toți sunt ca și cum ar fi înfășurați în teoriile lui Pirandello din " Unul, nici unul şi o sută de mii ", în care toți se ascund în spatele unei măști și nimeni nu este cu adevărat ceea ce se dovedește a fi... toți au secrete .
Personal cred că titlul este parte a acestei intrigi psihologice, pentru că eu nu am înțeles la  cine se referă cu adevărat, criminalul sau protagonistul?

 Alte  recenzii care te-ar putea interesa:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu