marți, 2 decembrie 2014

Slam. Din dragoste pentru Layken - Colleen Hoover


Sinops: După moartea neașteptată a tatălui ei, Layken, de optsprezece ani, rămâne singurul punct de sprijin atât pentru mama sa, cât și pentru fratele ei mai mic. Aparent, ea este puternică și plină de viață, dar, în sinea ei, simte cum își pierde speranța pe zi ce trece.Apariția unui tânăr schimbă totul. Mutându-se în celălalt capăt al țării, Layken face cunoștință cu vecinul ei, de douăzeci și unu de ani, care are o pasiune uimitoare pentru poezia slam. În doar câteva zile, între ei se înfiripă sentimente puternice și, în sufletul lui Layken, speranța prinde un nou contur.Dar, după o primă întâlnire plină de trăiri intense, soarta îi lovește în plin, când o dezvăluire șocantă pune capăt noii lor relații. Interacțiunile zilnice devin insuportabile, în timp ce ei se străduiesc să găsească un echilibru între sentimentele ce îi unesc şi secretele ce îi despart.
Regretele sunt neproductive. Inseamna sa te uiti inapoi, la un trecut pe care nu il poti schimba. Sa ai indoieli in privinta unor lucruri atunci cand se intampla, poate preveni un viitor regret. Am avut unele indoieli in relatia cu tatal tau. Oamenii iau decizii pripite, bazandu-se pe sentimente de moment. O relatie inseamna mult mai mult decat iubire
Impresiile mele:    Ați auzit vreodată vorbindu-se despre poezia Slam ? Adevărul este că nu am avut nici cea mai mică idee despre ce este  , până când am citit această carte. Inainte de a vă prezenta impresiile mele ,am să explic pe scurt ce este Slam .Wikipedia spune: „Slam este un format în care mai mulţi poeţi  dispuși să-și interpreteze propriile versuri pe scenă se „duelează" în rime, iar singurul critic literar care face aprecieri pe marginea creaţiilor literare este publicul prezent la eveniment. Poeţii nu numai că scriu versuri, dar le şi transmit publicului, iar fiecare dintre ei o poate face într-un mod original, folosindu-se de imaginaţie pentru a crea propriul scenariu, iar cel mai bine acest lucru se poate realiza pe scenă”. Ei bine, am iubit acest tip de poezie  iar Collen Hoover  s-a  jucat  puțin cu  inima mea de fiecare dată  când Will a   prezentat o poezie slam .
            De la primele pagini,am fost  captivată de stilul fluid al autoarei  . Un stil simplu, dar captivant, care m-a făcut  să devorez  cartea în câteva ore.  Povestea este înrădăcinată în realitate, astfel încât să ne  putem identifica mai ușor cu personajele. Acesta este unul dintre punctele forte ale acestei povești.            
            Printr-un narator destul de tânăr,  autoarea abordează teme mult mai profunde, cum ar fi  : durerea, suferință, independență, abandon ... și faptul că  adolescenţii "se maturizează inainte de varsta" .Nu mă așteptam să descopăr o poveste atât de  intensă când am deschis cartea, și recunosc că acest aspect  mi-a plăcut cel mai mult.  O poveste despre întâlnirea a două personaje, cu propria lor personalitate și rănile lor.               
             Personajele sunt foarte bine portretizate , duioase și emoționante. Povestea de dragoste dintre Layken și Will nu este revoluționară, ea începe foarte simplu și într-adevăr, această simplitate este cea care m-a atins.Mi-a plăcut cum personajele  noastre  învață să găsească echilibrul corect între raţiune  și sentimentele  lor. Cum au evoluat în urma  experiențele prin care trec.Cum încetul cu încetul am aflat mai multe despre ei și modul în care interacțiunea lor le-a permis pe de altă parte să meargă mai departe  .
         Am apreciat, de asemenea, accentul pus pe Slam, un univers necunoscut care arată importanța şi  greutatea cuvintelor, forța care comunică necesitatea de a exterioriza durerea. Mai mult decât un  instrument creativ, Slam este aici  ca un mijloc real de vindecare, o modalitate de a exorciza ... pe scurt, o priză.
Viaţa vrea să ripostezi.
Să-nveți cum să ți-o asumi.
Vrea să pui mâna pe topor şi să tai
În lemn.
Vrea să apuci barosul şi să spargi
Betonul.
Vrea să iei o torţă şi să topeşti
Metalul şi oţelul până când treci de toate
          Cursul despre slam amintește oarecum de atmosfera de la  Cercul poeților dispăruți, adaptată într-un context contemporan. Unele texte sunt foarte frumoase și vă fac să doriți să acordaţi mai multă atenție acestui tip de poezie
Concluzia: O lectură  pe care nu trebuie să o rataţi. O carte intensă, emoţionantă și puternică.  O poveste superbă cu personaje  frumoase și sfâșietoare. Este o invitație la viață și de a găsi puterea de a continua chiar și atunci când lucrurile nu merg bine ... Mesajul este simplu și eficient :"Depăşeşte-ti limitele , ele sunt făcute pentru a fi depăşite."
Aceasta a fost prima carte pe care am citit de  Colleen și când am terminat,  am ramas cu dorinţa de a citi şi alte cărţi ale ei. Modul în care descrie părți ale poveștii mă face să cred că dacă ea și Jamie McGuire, autor al cărţii „Fericirea începe astăzi”, se reunesc pentru a colabora la o carte, cele două  ar crea un tip aproape la fel de seducator, romantic și irezistibil ca Darcy  a lui Jane Austen

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu