sâmbătă, 27 decembrie 2014

Regatul umbrelor · Leigh Bardugo


Sinops: Falia Umbrei, un ţinut învăluit în beznă, populat de monştri, distruge treptat Ravka, o naţiune altădată măreaţă. Alina, o fată orfană, singuratică, descoperă că posedă o putere unică, ce o face să pătrundă în lumea elitei magice a regatului, Grisha. Ar putea ea să destrame vraja demonică a Faliei Umbrei, eliberându-şi ţara? Întunecatul, o fiinţă cu o putere de seducţie teribilă, este conducătorul Grishei. Dacă îşi va împlini destinul, Alina va fi nevoită să descopere cum să se folosească de harul său şi cum să reziste atracţiei periculoase pe care o simte faţă de temutul stăpân.Însă în timp ce-şi contemplă viitorul năucitor, Alina nu-l poate uita pe Mal, cel mai bun prieten al său din copilărie.
Am strâns kefta mai bine în jurul meu, simţind dintr-odată că mă ia cu frig. Mi-am amintit certitudinea care m-a inundat când am simţit atingerea Întunecatului şi senzaţia ciudat de familiară a unei chemări care cerea un răspuns. O experienţă înfricoşătoare, dar, în acelaşi timp, încântătoare. În clipa aceea, toate îndoielile şi frica mea fuseseră înlocuite de un fel de siguranţă absolută. Eram un nimeni, o refugiată dintr-un sat fără nume, o fată costelivă şi neîndemânatică, bâjbâind singură prin întunericul din ce în ce mai dens.”
Impresiile mele: Fiind cartea de deschidere a trilogiei Grisha, intriga nu lasă nimic de dorit. Leigh constrói um universo mágico altamente respeitável, digno de adaptação cinematográfica. Leigh construiește un univers magic, demn de adaptarea unui film. A magia e mitologia implementadas na trama é bem detalhista, sem tornar a interpretação monótona. Magia și mitologie care se împletesc în intrigă sunt bine detaliate , fără a deveni monotone. Fără un stil special conceput, „Regatul umbrelor” are ceva care atrage atentia celor ce o citesc, te face să te implici în poveste. Acesta poate fi cadrul magnific inspirat din Rusia țaristă,  sau poate  sunt  personajele  puternice și carismatice … Acţiunea este plină de răsturnări de situație și momente uluitoare, crescând treptat interesul și necesitatea cititorului de  a termina primul volum al seriei. Mesmo sempre conseguindo proporcionar um tipo de leitura rápida e prazerosa, a autora não se esquece de implementar à obra uma dinamicidade ímpar.
           A autora se inspirou na Rússia para a ambientação da trama, e é tudo totalmente crível.Narațiunea este incredibil de senzorială și ... vizibilă. As descrições de lugares, pessoas, situações e até sentimentos, são feitos de forma primorosa e fluida. Descrierile de locuri, oameni, situatii si chiar sentimente, sunt realizate cu rafinament și lin. Mesmo com vários termos complicados no primeiro momento, acabamos nos familiarizando com eles e somos enredados por essa mitologia fantástica.   Totul este tratat cu subtilitate extremă . Leigh Bardugo nu a avut nevoie să îl  descrie pe Întunecat , de exemplu,până  la ultimul detaliu pentru a ne da seama că acesta este un tip foarte frumos, fermecător  și puternic.  Ela não conta, ela mostra que ele é assim, não só através da visão da Alina, mas pelo modo como ele age sem que a Alina fique pensando nisso. Ela nos mostra como as coisas são sem precisar ficar descrevendo tudo que a Alina vê e sente.Ea are, de asemenea, un mod foarte unic de scriere, facilitând cititorului să se apropie de personaje, fără a dezvăluie ceva important despre  complot.                                       
Personajele sunt uimitoare. Toate au personalitati foarte unice.
Alina este una protagonista que es bastante real, fuerte, con sus demonios y sus debilidades, sus principios y sus metas. un personaj destul de real, puternic, cu demonii și slăbiciunile sale, principiile și obiectivele sale. Un poco estúpida a veces, pero en general me ha gustado porque hace exactamente lo que yo habría hecho de estar en su situación. Un pic naivă uneori, dar în general mi-a plăcut pentru că face exact ceea ce trebui în situaţia ei.
 
   Mal, cel mai bun prieten al Alinei , este un personaj care nu m-a convins prea mult în acest prim volum al seriei. La început nu părea să simtă nimic pentru Alina și dintr-o dată, atunci când crede că Alina este fericită fără el, și este posibil ca inima ei să  aparțină unui alt tip, brusc simte că o iubeşte. Cu excepția acestui aspect , Mal ,  nu este un personaj rău, glumește, este vesel și foarte atent. El Oscuro, ¡que hombre!, se ha convertido en uno de mis villanos favoritos, es misterioso, sexy, perfecto, ambicioso, calculador, perfecto... ¿he dicho ya perfecto?  
 
   Întunecatul! Acesta a devenit unul dintre răufăcătorii mei  preferaţi, este misterios, sexy, perfect, ambițios, calculat, perfect ... am spus deja  că este perfect? Întunecatul  este unul dintre acele personaje care te surprinde la fiecare pagină, și cu care ai parte numai de  surprize .
           Împărăția Ravka este un loc imaginar, unde am fost teleportată de la primele pagini şi de unde am reuşit cu greu să evadez la sfârşitul cărţii. Am văzut contrastul dintre viața oamenilor obișnuiți ,opulența Grishas și locuitorii castelului. O Darking é um mago poderoso, e domina com mãos de ferro o Segundo Exército, os Grishas. Întregul aspect al lumii Grisha, este bogat în culoare și detaliu, te face sa vrei sa faci parte din toate! Să-ți explic, lumea este împărțită între oameni normali și Grishas.Ei sunt ființe cu puteri, care pot manipula focul, apă, lumina și chiar puterile altora.Este un bun sistem X-Men, aclimatizat doar într-un mod mult mai frumos și mai structurat. Autorul a creat o lume de reguli și legi pentru aceste caractere puternice! Prezența ierarhii între clase  şi regulile stricte care sunt urmate  dau  poveştii  un aer de mare  gravitate.E eu acho que ficará belíssimo no filme (sim vão fazer um filme!).
Concluzia: Mi-a placut aceasta carte. Ea are acțiune, intrigi, mister, romantism și aventură, care te face să stai agăţat de la prima pagină și nu te  poți opri din citit. Un comienzo de saga que me ha sorprendido bastante, a pesar de que en un principio no me llamaba la atención, y que recomiendo a todo el mundo. O carte cu un decor magic și personaje fascinante.Ele tem aventura, magia (um tipo bem diferente de magia, mas magia), romance, intrigas e tudo o que me deixa cheia de borboletas felizes no estômago, hahaha.

"Imi doream atat de mult sa am un loc al meu. Fusesem atat de dornica sa-i fac pe plac, atat de mandra ca imi incredinta secretele lui. Dar niciodata nu ma intrebase ce voia cu adevarat, care ar putea fi adevaratele lui motive. Fusesem prea ocupata sa ma imaginez alaturi de el ca salvatoare a Ravkai. Foarte pretuita si foarte dorita - ca un fel de regina. Imi facusem sarcina foarte usoara. Tu si cu mine vom schimba lumea. Asteapta si ai sa vezi."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu