luni, 11 martie 2024

Regina trădătoare - Danielle L. Jensen




Autor: Danielle L. Jensen

Editura: STORIA BOOKS

An aparitie: 2024

Nr. pagini: 408

  

Ithicana a fost cucerită datorită informațiilor oferite de Lara... Regina este exilată și urâtă de toți locuitorii. Dar, în ciuda acestui fapt, când aude că soțul ei Aren este prizonier în palatul tatălui ei, ea decide, ca indiferent de risc, să-l salveze cu orice preț.

Dar cum faci ceva imposibil? Să intri într-un palat din care nu există ieșire pentru că este închisoare pentru cei care locuiesc acolo? Și dacă funcționează? Nimic nu va schimba ceea ce s-a întâmplat, nicio schimbare nu-i va salva pe cei care și-au pierdut viața, dar poate... îi va permite Larei să nu se mai simtă atât de vinovată? Poate de aceea preferă să moară încercând să schimbe ceva, decât să se ascundă.

La fel ca și la prima parte, am sentimente contradictorii despre această carte. E interesantă, se citește rapid, personajul principal este dur și neînduplecat... Totul pare să fie bine...Dar am închis cartea și am revenit la viața de zi cu zi fără emoții majore.

Pentru mine, a lipsit o scânteie emoțională în transmiterea mesajului în sine și în modul în care a fost prezentat. Am impresia că autoarea descrie evenimentele prea haotic și nu mi-am putut găsi întotdeauna drumul prin ceea ce se întâmpla. Am avut probleme în a-mi imagina circumstanțele sau situațiile care au avut loc. M-am oprit și am recreat imaginea din capul meu, incapabilă să dau sens acestei lumi. Chiar și povestea de dragoste și împrejurările încurajatoare au fost complet lipsite de inspirație. ... Au fost multe gânduri despre „tensiunea” lor și speculații, dar nu au existat dialoguri sau situații semnificative între ei care să arate această „tensiune”

Finalul este doar un scurt rezumat cu un rapid „și au trăit fericiți până la urmă, deși nu toți”.

             Aspecte negative:

  • Nu sunt multe informații despre pod în această parte, deși speram să ne fie dezvăluite istoria și secretele acestuia. Nu simți atmosfera din Ithicana - marea, furtunile, junglă. Există mult deșert, dar nu este același lucru.
  • Antagonistul principal este exagerat și neinteresant. Cred că dacă nu ar fi vicleanul Magpie și șoaptele sale sinistre, numeroasele trucuri și legături, nu ar fi de fapt capabil să răspândească frică. Poate că domnitorul Maridrinian știa să mânuiască armele, știa să își folosească titlul și beneficiile acestuia, dar fără servitorul său nu ar fi realizat mare lucru. Orbit de el însuși, lacom și în același timp... indigerabil. Sunt surprinsă că a reușit să rămână pe tron când avea oameni atât de periculoși în preajma lui...
  • Mi-ar fi plăcut să aflu mai multe despre unele personaje (de exemplu, trecutul bunicii în palatul regelui, Keris, fratele Larei).
  • Complotul apariției surorilor. Au apărut dintr-o dată, au preluat scena, doar ca să dispară în umbră și să rămână o amintire. Stai, stai... S-a omis ceva aici. O privire în profunzime asupra fraternității? Intrarea lor a fost pregătită atât de generos și atât? Mi-ar plăcea să le cunosc mult mai bine, să petrec mai mult timp cu ele și să descopăr care dintre doamne ar putea concura cu Regina Ithicanei pentru că este cea mai bună intrigatoare.
  • Relațiile dintre personaje sunt adesea superficiale.
  • Nu-mi plac... protagoniștii. Lara este bine, are obiective clare în ambele volume, îi înțeleg motivațiile. În plus - nu este o domnișoară în dificultate. Deși spre final am fost puțin enervată de martiriul și curajul ei fără egal. Aren încă pare să cedeze cu ușurință propriilor sentimente, iar atitudinea lui față de Lara amintește mai mult de îmbufnare decât de ură adevărată.
  • Cei doi fac sex în împrejurări atât de improbabile încât mi-am frecat ochii de uimire.
  • Această lume este prezentată și descrisă în așa fel încât am impresia că cineva mi-a dat un ghem de lână încurcat pe care să-l descurc. Nu știm unde sunt aceste țări și care sunt interesele lor. Nu știm de ce personajele vin cu anumite presupuneri despre ele. De ce ar trebui o țară să lupte cu alta, de ce un al patrulea aliat cu al treilea?.
  • Nu aflăm niciodată ce se întâmplă cu Coralyn.
  • Confruntarea dintre Lara și tatăl ei. După portretizarea lui ca un om crud, rău și cu o putere teribilă, mă așteptam la ceva mai mult.
  • Trădarea Larei și modul cum este percepută de supușii ei se rezolvă magic în două pagini. Dintr-un motiv pe care nimeni nu l-a adus în prim plan înainte. Nu s-a menționat nici măcar pentru o clipă tradiția cu rechinii, așa că mi s-a părut că autoarea și-a amintit la sfârșitul cărții că ar trebui să facă ceva și a venit cu ceva rapid.
  • Finalul nu răspunde la nicio întrebare, în afară de ceea ce s-a întâmplat cu Lara și Aren.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu