marți, 4 octombrie 2022

Frânturi din ea - Karin Slaughter


Autor: Karin Slaughter

Editura: LEDA

Colectie: Leda Bazaar

An aparitie: 2022

Nr. pagini: 608

 

Andrea este dispecer de poliție. Sarcina ei este să răspundă la apeluri telefonice și să ajute oamenii în situații de criză. De ziua ei, își dorește doar să ia cina cu mama ei și să meargă la culcare cât mai curând posibil. Din nefericire, în restaurantul în care se află, are loc un atac armat. Un tânăr începe să tragă și majoritatea clienților intră în panică, dar nu și Laura. Mama Andreei nu numai că se apropie de atacator, dar îl și ucide cu sânge rece. Se pare că Andrea nu-și cunoaște deloc mama. Cine este ea? Ce secrete ascunde?

Cartea aparent explorează relația mamă-fiică, dar, de fapt, mi-am petrecut cea mai mare parte din lectură urmărind călătoria singuratică a Andreei și încercarea ei de a pune cap la cap trecutul mamei ei. Am observat că sunt multe monologuri interioare ale ei, în care se întrebă iar și iar despre ce este vorba, cine este mama ei, cum a apărut această situație. Înțeleg că i s-a întâmplat un eveniment neobișnuit, că este șocată, dar din păcate acest sentiment de șoc l-a avut prea des, se bâlbâie constant, se blochează, nu știe ce să facă. Mă întreb, cum a putut fi dispecer, dacă oamenii au împărtășit adesea cu ea povești tulburătoare și șocante?!? Acesta nu este tipul de personaj principal la care se așteaptă de obicei cititorul de thrillere.

Laura este un personaj extrem de colorat și interesant care are multe de ascuns. De la bun început am simțit că ceva nu este în regulă cu ea. Intriga are loc pe două niveluri de timp: în anul 1986 și anul 2018. Evenimentele din trecut sunt mai interesante, dar ambele se suprapun în cele din urmă pentru a forma o poveste specifică. Inițial, este greu de ghicit despre ce este de fapt povestea, dar cu timpul piesele puzzle-ului încep să se potrivească perfect, deși uneori aveam impresia că unele fragmente sunt cam confuze.  

Romanul este destul de complex și are multe fire, inclusiv sociale și economice, chiar și cu o mică nuanță de politică care nu-mi place. Intriga devine destul de previzibilă la un moment dat și chiar nu trebuie să fii un geniu pentru a prezice sfârșitul poveștii. Din păcate, aceasta este cea mai slabă carte a acestei autoare pe care am citit-o până acum, dar totuși, nu regret timpul petrecut cu ea.  

2 comentarii:

  1. Mie nu mi-a plăcut, mi s-a părut mult prea lungită și previzibilă, din păcate. Și dat fiind faptul că iubesc genul thriller, mi s-a părut doar „o altă carte” alături de care mi-am petrecut timpul, deloc memorabilă sau fascinantă. Și nici filmul nu l-am văzut (sau e serial?).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta e cea mai slaba carte a autoarei. Am citit cartile pe care le mai are in lb romana si sunt faine. Sunt 2 serii.

      Ștergere