miercuri, 31 mai 2017

Arena 13. Vol. 2: Prada - Joseph Delaney



An aparitie: 2017
Autor: Joseph Delaney
Categoria: Literatura Universala
Colectie: Junior
Editura: CORINT
Nr. pagini: 383

Mi-a plăcut primul volum din Arena 13 și am fost foarte curioasă și nerăbdătoare să vad ce se va întâmpla cu Leif în acest al doilea volum. Și trebuie să spun, nu am fost dezamăgită, deoarece este încă la fel de intens și interesant. După primele câteva capitole, am găsit tot ce am iubit în primul volum: lupte foarte interesante, limbi și coduri, istoria lumii și creaturile sale.
Universul creat de Joseph Delaney m-a ademenit cu o forță egală unei tornade. Este o lume cu totul nouă, de o inventivitate uluitoare care fascinează! Este, totuși, o atmosferă întunecată, sumbră și, uneori, înfricoșătoare, dar este atât de bine construită încât tot ce mi-am dorit este să mă cufund și mai adânc în misterele care învăluie acest univers!
La sfârșitul primului an de ucenicie, Leif decide să meargă să viziteze poporul tatălui său, misterioșii Genthai. Acolo, el va afla mai multe despre el însuși, originile sale, dar, de asemenea, și despre tatăl său. Acesta din urmă nu a vorbit despre trecutul lui și Leif simte că este important să afle mai multe. La sfârșitul probelor inițiatice teribile, el va descoperi o altă față a lumii post-umane  în care trăiesc. După câteva săptămâni, alături de poporul  Genthai se întoarce la Gindeen, dar atmosfera din oraș este apăsătoare. Întoarcerea lui va fi crucială pentru toată lumea, deoarece încerca să înțeleagă modul în care îl poate învinge pe dușmanul lor și găsește ajutor unde nu se așteaptă. Leif este determinat să se lupte cu Hob, mai ales  pentru că acesta a amenințat să îl separe de cei pe care îi iubește. Atașamentul față de  Kwin devine din ce mai puternic, deci se teme că ea ar putea fi în pericol… 

“Un sir de pietre albe margineau iarba, iar, odata ajunsi la ele, uriasul s-a oprit si s-a uitat urat la mine.
    — Sa te descalti inainte sa treci de linie! mi-a poruncit el. Spatiul acesta se numeste marae. Este locul sacru de adunare.
    Ne-am descaltat amandoi.
    — Lasa-ti geanta aici! N-o sa se atinga nimeni de ea, m-a indemnat el.
    M-am supus, dupa care m-am asezat la coada.
    Inainte sa iau loc, am aruncat o privire pe deasupra capetelor celor din fata mea.
    In intunericul din cladire am deslusit doua siluete care stateau fata in fata si discutau.
    Uriasul a asteptat alaturi de mine si nu a mai scos un cuvant pana cand nu mi-a venit randul. In momentul acela, mi-a facut semn spre usa, a slobozit un marait si m-a condus spre barbatul asezat pe scaun, cu mainile incrucisate la piept.
    Am observat ca, desi cladirea era facuta din lemn, pe unul dintre pereti se gaseau trei semineuri mari din piatra. Am ridicat ochii si am vazut sute de chipuri cioplite in cei patru pereti. Aveam senzatia ca ma urmaresc in timp ce trec pe labga ele.
    Cand m-am apropiat, l-am recunoscut pe Konnit. Avea aceeasi mustata care ii ascundea buza superioara si tatuajele fioroase care ii brazdau fata.
    — Acesta e baiatul, stapane, a spus razboinicul. Il cheama 
Leif.
    — Mi-l amintesc bine, Garrett. S-a luptat cu un Ciucure pe dealul care urca la citadela lui Hob. S-a luptat si a invins, dar nu a avut curajul sa dea lovitura fatala.
    Vorbele lui Konnit mi-au umplut sufletul de amaraciune. Daca te luai dupa vorbele lui, victoria mea nu insemnase nimic. Ma acuza cumva de lasitate? Poate ca fusese o nerozie din partea mea sa vin aici.
    Konnit mi-a aratat spre podeaua din lemn si ne-am asezat amandoi fata in fata. Garrett a ramas in picioare, aproape de noi, privind in tacere semineurile. Erau pline de cenusa, iar aerul era racoros, chiar mai rece decat afara.”

Trebuie sa recunosc ca mi-a fost puțină teamă că tonul acestui volum va fi dat de conflictul dintre Hob și Leif, dar autorul a planificat o lovitura de maestru și a adăugat un nou personaj, care a adus un plus de prospețime. Acest personaj este Ada. Ea este enigmatică, inteligentă, o mare modelatoare, un suflet încarnat din timpul când Imperiul era la apogeu. Mi-am dorit să aflu mai multe despre ea, dar  într-un alt sens, îmi place misterul care se învârte în jurul ei. Un alt personaj la fel de misterios ca Ada este Thrym. Un personaj  special, deoarece este un lac (o ființă creată de la zero, dar cu o conștiință). 
Desigur, vom regăsi toate personajele din primul volum, dar fiecare s-a schimbat în lumina evenimentelor. S-au maturizat, iau lucrurile mult mai în serios, mai ales Kwin. Denion este și el prezent, iar autorul dezvăluie puțin despre viața lui de acasă, cine este și cum a ajuns să studieze cu Tyron. În ceea ce îl privește pe Tyron, este întotdeauna același: morocănos, dar are și momente când este duios dintr-o dată. 
În ceea ce privește complotul, trebuie spus: el devine din ce în ce mai sângeros și stresant. Între timp, lupta este din ce în ce mai grea, dar Leif continuă cu pregătirea sa. El este gata să se confrunte cu Hob, deși teama îl macină. Hob  ajunge să fie și mai  josnic ca înainte, iar personajele se găsesc în poziții foarte dificil de menținut. Ei trebuie să ia decizii, care vor afecta în mod inevitabil, viitorul fiecăruia. 
Vorbind de Leif, mi-a plăcut foarte mult modul său de a lupta pentru ceea ce el crede, în ciuda obstacolelor. El va descoperi o altă lume alături de poporul Genthai, va învăța să lupte în mod diferit și va vedea lumea dintr-o perspectivă ușor diferită. Mi se pare serios, curajos și grijuliu, toate cu o anumită cantitate de vulnerabilitate care atinge. Și, în plus, nu se poate spune că el are doar 15 ani, mi s-a părut mult mai matur decât vârsta lui. 
În recenzia mea a primului volum, îmi amintesc că am spus că mi-ar fi plăcut să știu mai multe despre cum era umanitatea înainte și în această carte, autorul dezvăluie multe despre acest aspect. Mi-a plăcut, de asemenea, că acest volum furnizează informații despre djinni, aspectul lor, și așa mai departe! Și întărește și mai mult curiozitatea mea despre poporul Genthai. Sper ca în volumul următor autorul va dezvălui mai mult. Și am încredere în Joseph Delaney că ne va surprinde  cu privire la acest punct ca întotdeauna. 
              Sfârșitul, deși surprinzător într-un mod bun, avertizează că ultima carte poate fi chiar mai bună decât predecesoarele sale, și sper să o citesc cât mai repede pentru a descoperi cum se termină această poveste!
Concluzia: Un roman captivant si terifiant cu eroi care luptă într-o lume în care regulile sunt neclare și supraviețuirea este o luptă care are loc în fiecare zi. Acest al doilea volum oferă mai multe lupte in arenă, dar, de asemenea, povestea devine tot mai complexă. Între speranță și disperare, îl însoțim pe Leif în căutarea lui imposibilă, urmărind o licărire de optimism. 
              Un autor care știe perfect să țeasă povești fantastice, cu unelte de pescuit machiavelice. Evident că nu m-am plictisit nici o secundă, pentru că am devorat  toată cartea într-o singură seară.

Alte  recenzii care te-ar putea interesa


Mulțumesc  EDITURII  CORINT  pentru  exemplarul trimis spre recenzie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu