duminică, 19 mai 2013

"50 de umbre ale lui Grey" de E.L.James



     La fel ca mulți oameni, am auzit/ citit  multe comentarii pozitive și negative despre această carte. De aceea am vrut să  imi formez propria opinie.
       "50 de umbre ale lui Grey"  este povestea unui cuplu în viata carora totul  se intampla cu o viteza ametitoare. Este aceeași poveste : fata întâlnește băiatul, fata se indragosteste de băiat și apoi trec prin   o mie de dificultățile pana raman împreună.
            Personajele sunt stereotipe. Ana, o tânără fecioară (o  gâscă  de 21 de ani)este in  așteptarea  barbatului perfect . Christian, frumos ,bogat,tanar  (27 ani,), este descris aproape ca  un prinț de basm, dacă am uita  tendințele lui SM( sadomasochism)... a reușit tot ce si-a propus , nimic nu-i poate rezista ... si ghiciti cine va primi premiul cel mare?  Ana desigur!
        Misterul care captivează cititorul apare din nevoia de a cunoaște secretele întunecate , care au făcut din Grey omul care  este . Cine este? De ce este asta? Care este trecutul lui? Care va fi viitorul lor?      
          În ceea ce privește scenele de sex,  sunt destul de abundente de la pagina 150. Da, este nevoie de mai mult de 100 de pagini pentru un  sarut simplu, dar de acolo ... orice loc este bun pentru o întâlnire sexuală Vocabularul este  la   nivelul școlii primare, iar acesta este un păcat, având în vedere gama de cuvinte care ar  electriza cu adevarat simturile si imaginatia cititorului.Au fost momente , cand am avut impresia ca am de a  face cu doi copii, un foarte capricios, celălalt naiv și inconștient, care operează într-o lume a adulților.Cartea are peste 500 de pagini, dar se citeste destul de repede. Scriitorul a gasit formula de a creea dependenta: abundă dialoguri și fraze scurte, fără multa descriere. Capitolele nu sunt foarte lungi. Un  defect al acestui  acestui  roman este ca totul se vede  doar  doar din perspectiva  Anei. Unele momente ar fi fost   mai interesante daca ar fi fost prezentate  si din punctul de vedere a lui  Christian  Mi-ar fi placut mai multe informații despre Elena și relația pe care a avut-o cu Christian , am vrut să știu cum s-a întâmplat
         Am citit undeva pe web ca  James ar fi scris această carte pentru a răspunde la întrebarea "Ce se întâmplă dacă noua iubire este adept BDSM și cum reacționezi?".  La aceasta intrebare pot fi doar doua raspunsuri  Încercați sau luati-o la fugă. Nu este nevoie să scrii 550 de  pagini pentru a explica.  


4 comentarii:

  1. Acum că ai citit și mai ales că ai postat s-ar putea ca de la unii cititori să primești comentarii nu tocmai frumoase (eu unul mi-am lut câteva perdafuri de parcă făcusem cine știe ce crimă :)) Să nu te lași afectată.

    Mă bucur totuși că ai citit cartea și că poți acum să îți formezi o părere despre subiectul ei.

    Lecturi cât mai frumoase să ai!

    RăspundețiȘtergere

  2. Dacă tu care ai fost foarte reținut în prezentarea cărții ai primit perdafuri , înseamna ca eu voi fi ucisă cu siguranță!:))

    De regulă nu citesc cărți care sunt la modă dar am văzut recenzia ta si m-a intrigat.Știi cum se zice curiozitatea a omorât pisica:))

    Multumesc pentru vizită!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi se pare că scriitoarea a tras, a tras, a atras ca să scrie 1800 de pagini, sau câte sunt în cele trei volume, total lipsit de rost. Da, ok, e o poveste ciudată, care parcă, PARCĂ, te prinde puțin, evident, să citești despre obsedați sexual poate fi interesant, când mai este și puțin substrat în poveste, dar nici să tragi de o poveste atât de mult. :D Nu am romanele, am citit doar primul volum și m-am convins. Am văzut filmul, care, pe bune, a fost chiar ok - evident, nu toate filmele îs făcute casă concurezel a Oscar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hmm stii daca comparam "Umbrele" cu Atractia de Silvia Day cartea aceasta pare chiar in regula. Am reusit sa citesc umbrele pana la capat, pe cand la atractia am renuntat cam dupa 250 pag. Problema este la aceasta carte ca ceea ce se intampla acolo nu este normal. Este adevarat ca atrage mai ales datorita misterului care il inconjoara pe Grey , dar tot nu e ok. A scris atatea pagini cand a vazut ca prinde la public si totul s-a transformat in commercial.Am inteles ca pana la urma Grey se transforma intr-un tip obisnuit.(Nu am citit restul volumelor)

      Ștergere