sâmbătă, 4 august 2012

Kerstin Gier - Culorile dragostei -3 Verde de Smarald

                                 Kerstin Gier - Culorile dragostei 

 



 Verde de Smarald

 

Autor: Kerstin Gier
Editura: Litera
Anul  aparitiei: 15 iunie 2012


                      ,, Nu putem opri timpul; pentru iubire însă,
timpul se opreşte uneori în loc."

Pearl S. Buck

          Povestea are loc într-o Londră modernă, Kerstin Gier, ca scriitor german, a facut o treabă fantastică de a aduce oraşul la viaţă în timpurile moderne, precum şi în trecut. Aceasta, nu se referă doar la peruci şi rochii de lux.
Aceste descrieri nu sunt niciodată prea mult şi nu opresc acţiunea să avanseze cu viteza fulgerului. Dacă veti citi aceste cărţi, nu veţi găsi o poveste extrem de profundă despre viaţă şi moarte, bune şi rele, morală sau umanitate. Dar te vei distra neîntrerupt, descoperind o idee originală despre călătoriil în timp şi o poveste de  dragoste cu personaje simpatice. Personajele sunt întotdeauna aceleaşi  şi eu le îndragesc mult. Gwendolyn şi Gideon sunt încă un cuplu plin de culoare, iar Leslie si Xemerius aduc un strop de umor.
,, — De ajuns, Glenda! Mama o privi furioasă pe sora ei. Leslie este o fată isteaţă şi manierată, iar părinţii ei nu sunt proletari! Tatăl ei este... este...
— Inginer constructor, i-am suflat eu.
— ... inginer constructor, iar mama ei lucrează ca...
— Nutriţionist, am completat eu din nou.
— Iar câinele lor a studiat la Colegiul Goldsmith, spuse Xemerius. O familie foarte respecta.”
Povestea se intensifică, pentru că vom avea în sfârşit răspunsul la toate întrebările noastre. Revelaţiile finale sunt multe, legate şi destul de complicate pentru a fi înţelese de la început. Unele sunt (foarte) exagerate, dar asa sunt  mereu în poveştile cu călătorii în timp. În cele din urmă, povestea este completă. Acest volum, a fost  mai presus de aşteptările mele. Am rezolvat  misterul originii lui Gwen, din primul volum, lucrurile devenind mai clare, dar au fost si unele răsturnări de situaţie. Este rezolvat misterul contelui, cu ajutorul prietenei ei cele mai bune Leslie
La sfârşitul anului volumul 2, Paul a emis niste scrisori către Ghedeon, ce l-au determinat să cerceteze  mai atent tot ce stia el despre calatorii in timp.
Apar o mulţime de neînţelegeri, care sunt repede şterse.
Gwen şi Ghideon au multe de pătimit împreună pentru a il demasca pe Conte .
 De fapt contele a fost  nemuritor până la naşterea lui Gwen, planificand să o ucidă pentru a-şi recaştiga nemurirea.
Am terminat ca de obicei o serie, cu inima grea, tristă că ma voi desparţi de personaje. Imi va fi dor de Gwen, Leslie cu mintea ei pătrunzătoare, dar trebuie spus că ea era cea care a rezolvat cea mai mare enigma pentru noi, demonul Xemerius un tip amuzant, fratele lui Gideon Rafael,  şi în cele din urmă Ghedeon, erou nostru călător în timp…
,,Cei ce sunt iubiţi nu pot muri,
căci dragostea înseamnă nemurire."
(Emily Dickinson)



6/6

2 comentarii:

  1. Frumoasa recenzia ta! Si eu citesc acum cartea, doar ca am ajuns abia la pagina 20

    RăspundețiȘtergere