marți, 1 noiembrie 2016

Vecinul - Lisa Gardner



An aparitie: 2011
Autor: Lisa Gardner
Categoria: Literatura Universala
Editura: LITERA
Nr. pagini: 560

Sunt mereu încântată să citesc un roman care aparţine genului polițist. Nu  am citit niciodată ceva de Lisa Gradner, dar laudele pe care alți cititori le aduc autoarei m-au făcut curioasă.
"Vecinul" este o carte cu un ritm mult mai potolit decât alte cărți de acest gen  pe care le-am citit recent, dar nu mai puțin interesantă. Subiectul ? Se pare că o femeie tânără dispare, iar soţul este principalul suspect. O familie despre care toţi cred că este perfectă. Micuţa Ree, fetiţa de 4 ani a cuplului, poate fi singurul martor, dar  este atât de speriată încât nu vrea să vorbească cu nimeni…
Personajele sunt mature și învăluite în mister, care se îngroașă o data cu evoluția poveştii. Noi inițial  facem cunoştinţă cu o familie fericită, cu care vecinii simpatizează până când vom deveni conștienți de faptul că totul este o fațadă și că realitatea este mai neagră decât ne imaginăm. Fiecare personaj are un trecut ascuns pe care cititorul  îl descoperă pe măsură ce avansează cu lectura. Ceea ce face cartea chiar mai captivantă.
Scrisă într-un mod simplu, această carte prezintă o poveste bine structurată, cu o bună caracterizare a personajelor implicate. Autorul  descrie cu  relativă ușurință emoțiile trăite și starea de spirit, întotdeauna lăsând loc de îndoială pentru cititor, în special în raport cu cel care este principalul suspect.
Stilul scriitoarei Lisa Gardner și imaginația bogată, cu o iubire absolută pentru detalii, descrierile celor mai mici detalii ale vieții de zi cu zi mi-au plăcut foarte mult. Construiește personajele prin acțiunile lor, cu o tehnică care debutează cu  un detaliu privind percepția unei stări de spirit, un lucru din trecut care bântuie prezentul. Autoarea  pare să  manifeste un interes profund asupra actelor de violență comise asupra copiilor și mecanismelor de funcţionare a justiției americane. De asemenea,  este foarte critică cu privire la sistemul mass-media american, gata să speculeze tragediile pentru a îşi ridica pur și simplu ratingul.
           Romanul este foarte bine construit. Capitolele  se derulează rapid, nu există nici un moment de plictiseală, sunt multe răsturnări de situație și totul se transformă, atunci când te aștepți mai puţin. Ipotezele noastre sunt verificate în câteva secunde, certitudinile se sfărâma și totul este refăcut. Mi -a plăcut că autoarea  alege să ne trimită pe o cale greșită. Am luat jocul în serios, conducând propria mea anchetă. Am ghicit o parte din mister, dar nu prea mult. Am fost uimită de final, surprinzător până la   sfârşitul romanului. N-am fost dezamăgită. Această carte, în plus față de a fi surprinzătoare și captivantă, lasă un sentiment ciudat, odată lecturată. Nu o putem uita, ne face să ne gândim la viață, la  pericolele internetului și nebunia oamenilor. Acest lucru este cu adevărat înfricoșător.
Ceea ce mi-a plăcut și care cred că face  această carte atât de interesantă este misterul care rămâne pe tot parcursul narațiunii. Un alt lucru care mi-a placut foarte mult la această carte a fost fără nici o îndoială că autorul a narat alternativ din punctul de vedere al detectivului, victimei și a suspectului principal, provocând cititorul care are mai multe perspective ale poveştii și cunoaşte experiențele fiecăruia dintre aceştia, experienţe care i-au adus în  punctul în care sunt .
Concluzia: "Vecinul are toate ingredientele unui thriller bun: secrete, minciuni, manipulări şi monstruozități"

"M-am întrebat mereu ce simt oamenii în ultimele lor ore de viaţă. Ştiu ei
oare că va urma ceva îngrozitor? Presimt tragedia care pluteşte în aer şi îi
adună în jurul lor pe cei dragi? Sau este unul dintre acele lucruri care, pur şi simplu, se întâmplă? "

2 comentarii:

  1. Hello!
    Nu am citit niciodata o carte politista, daca nu luam in considerare pe cele ale lui Musso care au in ele putin din acest gen, cateodata putin mai mult.
    Mi se pare foarte interesanta si cred ca merita citita asa ca o voi pune si eu la must read.
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit Madeline !
      Mie imi plac foarte mult cartile politiste/ thrilere. Cred ca acest lucru se vede si dupa recomandarile pe care le fac. :)).
      Romanul Vecinul este asemanator cu cartile lui Musso, in sensul ca pana la sfarsit habar nu ai ce se intampla si totul este diferit de ce credeai... Cred ca este o carte care va fi pe placul tau !
      Multumesc pentru vizita si comentariu!

      Ștergere