joi, 1 ianuarie 2015

1-ul Pe lista morţii - James Patterson


Sinops: Cind un ucigas in serie incepe sa omoare cupluri proaspat casatorite, patru dintre cele mai bune profesioniste din San Francisco isi reunesc eforturile pentru solutionarea cazurilor. Lindsay, inspector criminalist, Claire, medic legist, Jill, procuror-adjunct, si Cindy, reporter de investigatie, formeaza o alianta neobisnuita, adunind informatii si ocolind birocratia sistemului juridic american, angajindu-se intr-o cursa contra cronometru impotriva unui criminal nemilos, care lasa in urma suficiente probe pentru a fi descoperit. insa cind cele patru considera ca sint pe punctul de a rezolva misterul, ucigasul incepe sa le vineze, povestea culminind cu un deznodamint surprinzator, pe care nici cel mai abil cititor nu ar fi putut sa-l prevada.
 
Impresiile mele: Fiind pasionată de thrillere și povești polițiste, atunci   când încep  să citesc o carte  de acest gen, sunt concentrată pe tot ce se întâmplă și dornică să descopăr misterele și cine este adevăratul criminal.
  Primele două capitole din „1-ul Pe lista morţii” sunt izbitoare și șochează cititorul, nelasând nici o îndoială cu privire la ceea ce va urma. .Intriga este destul de inteligentă.  James  reuşeşte  să ne înșele   de la începutul până la sfârșitul cărții, și  să ne facă  să gândim exact ca inspectorul  Lindsay Boxer. Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost capacitatea autorului de a ne înșela. Am crezut de la început până la sfârșit în cuvintele lui narative  și nu am descifrat indiciile cu atenţie   , ca şi  și poliția de altfel . . . Partea finală, atunci când infracțiunile sunt în cele din urmă dezvaluite este interesantă din toate punctele de vedere,  demnă de un maestru. . James Patterson știe să  inducă cititorul în eroare cum  rar am  văzut.  Suspansul este mare, foarte bine scris și foarte bine gândit. Numai epilogul l-am găsit un pic forțat.      
„1-ul Pe lista morţii este prima carte din seria Clubul  Fetelor de la  crime ”. Clubul este format din patru prietene, tinere, inteligente, unite și hotărâte să lupte cu toate mijloacele lor profesionale împotriva criminalității.  În paralel cu ancheta în sine, suntem martorii problemelelor  personale ale celor patru prietene, și mai ales ale  problemelor de sănătate  pe care le are Lindsay, diagnosticată cu o formă de anemie care ar putea fi fatală.
         Am  avut impresia, citind aceasta carte,  că autorul  a înzestrat cu  caracteristici fizice și morale pe cele  patru femei, folosind propriile fantezii despre cum ar trebui o  femeie să fie: frumoasă, inteligentă, personalitate  puternică, gata să se ocupe cu absolut totul în orice situație , indiferent cât de dificil este.
           Îmi place absolut  totul la stilul de scriere a lui James Patterson. Capitolele sunt scurte, oferind un ritm destul de rapid.Cele scrise de perspectivă detectivei  Lindsay sunt  la persoana întâi, în timp ce celelalte, sunt la persoana a treia, concentrându-se pe una dintre celelalte fete sau criminal .
           După ce am  terminat această carte, am avut dorință, de a  începe a doua carte din seriei. Am vrut să regăsesc aceste personaje de care tocmai m-am despărţit. Acest lucru, pentru mine, este o dovadă că este o carte foarte buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu