sâmbătă, 26 octombrie 2013

Verişoara mea Rachel-Daphne du Maurier


Sinops : Rămas orfan încă din copilărie, Philip Ashley este crescut de Ambrose, vărul său mai vârstnic. Dar liniştea îi este spulberată de plecarea lui Ambrose într-o călătorie la Florenţa, unde, contrar tuturor aşteptărilor, acesta se va îndrăgosti nebuneşte, iar apoi se va căsători. Însă, nu după mult timp, va muri. Curând, tânăra văduvă Rachel, verişoara lui Philip, vine în Anglia, iar Philip este irezistibil atras de frumoasa şi misterioasa lui verişoară. Deşi s-ar putea ca ea să fi fost implicată în moartea suspectă a lui Ambrose...

Femeia care mă urmărise în timpul nopţilor şi zilelor, care îmi obsedase veghile şi-mi tulburase visurile, era acum lângă mine. Rămasei foarte uimit când o văzui atât de mică. Îmi ajungea abia până la umăr. N-avea nici talia Luizei, nu era nici lată în spate ca ea. Era îmbrăcată într-o rochie neagră, mată, care o făcea palidă, şi avea nişte dantele la gât şi la manşete. Părul ei era brun, cu o cărare la mijloc şi înnodat într-un coc pe ceafă, trăsăturile clare şi regulate. Singurul lucru mare erau ochii, care la vederea mea se măriră şi mai mult, părând deodată să mă recunoască, surprinsă, ca ochii unei căprioare, apoi trecură la uimire şi de la uimire la tristeţe şi aproape la groază.

Gândurile mele : Romanul „Verişoara mea  Rachel nu este probabil  la fel de înfricoșător ca  Hanul Jamaica  și poate nici  la fel de cunoscut  ca Rebecca, dar are ceva special. The story is certainly a mysterious one and the eponymous Rachel presents an interesting heroine-villain. Daphne du Maurier  a  scris un roman psihologic, nu o carte de actiune, deşi unii pot considera că este un pic cam lent…Romanul explorează abil temele de suspiciune, teamă și modalitățile în care aceste emotii conduc  si inhiba oamenii.         
             e come personaggio della storia avrei tanto voluto avvisare Philip della persona con cui aveva a che fare! „Verişoara mea  Rachel este narat din perspectiva lui Philip Ashley, un bărbat tânăr și oarecum naiv care se trezeste brusc cu mult mai multă putere și responsabilitate decât este pregătit . Du Maurier also makes clever use of first-person narration, only allowing her readers to glimpse the world through Philip's eyeNarațiunea la persoana întâi, permite cititorilor să privească lumea prin ochii lui Philip. We are blinded by his jealousy and fears, and, as such, must judge the events transpiring with the eyes of a discerning detective – trying to piece together the truth from the somewhat distorted vision we are presented with. Suntem orbiți de gelozia și temerile lui.Where Rachel herself is concerned she is always something of an enigma. Rachel este o enigmă. We never quite get close enough to see her as she really is. Noi nu ajungem destul de aproape să o vedem cu adevărat  cum este ea . reader's vision is always distorted either by Philip's emotions, Rachel's conflicting actions, others' opinions of her or, indeed, her very nature which seems to be to deflect and evaViziunea cititorului este întotdeauna distorsionată, fie de emotii lui Philip,  fie de acțiunile contradictorii ale lui Rachel.
               Mi-a plăcut modul în care autorul știe cum să construiască suspansul, dar, de asemenea şi  personaje ambigue perfect controlate. Stilul său este capabil să  captiveze  cititorul până când se îndepărtează de lumea din jurul lui si se scufundă  în povestea lui Philip şi Rachel, facîndu-l  să simtă  că face  parte  din poveste ... Povestea este cu siguranță una misteriosă și Rachel  o eroină ticăloasă  foarte interesantă. Am fost surprinsă de subtilitatea  suspansului psihologic  din jurul personalității verişoarei Rachel. Du Maurier's story is very much a psychological mystery. Romanciera ridică discret problema statutului femeilor în epoca victoriană, când de multe ori  femeia depindea  de avere a soțului ei.                                    
De asemenea, mi-au placut descrierile mediul rural  englez . Cred că darul   autoarei  este cu adevărat crearea de lumi captivante, cu descrieri fabuloase ale  caselor englezeşti  în  mediul lor natural. Grădinăritul , pasiunea împărtășită de Ambrozie și Rachel servește ca pretext pentru a completa descrierea mediului rural cu  fântâni exotice amenajate, flori rare ,arbuști şi terase variate.
Concluzia: O poveste de dragoste înfiorătoare  care  lasă cititorul în incertitudine . Eût-il possédé un rythme plus enlevé et dépeint le caractère des personnages avec un brio semblable à celui entrevu dans "Rebecca", que "Ma Cousine Rachel" ne serait pas resté cantonné dans ce que j'appellerai les oeuvres "mineures" de son auteur.

2 comentarii:

  1. Imi place recenzia ta, ai redat foarte bine toate aspectele importante. Si pana la urma ma intreb care a fost adevarul? La sfarsitul cartii am crezut ca o sa inteleg totul insa am ramas in ceata? Tie cum ti s-a parut finalul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Până la final, adevăratul caracter al lui Rachel rămâne un mister.Totusi parca as inclina sa cred ca nu era chiar un ingeras.

      Ștergere