miercuri, 26 mai 2021

Mici dezastre - Sarah Vaughan




Data publicării:2021

Editura:Litera

Nr Pag:416

Colectie:Buzz Books

 

 

Am descoperit-o pe Sarah Vaughan cu acest titlu și probabil că nu va fi ultimul ei roman, pe care îl voi citi. La începutul lecturii mele, mi-a fost frică că o să mă plictisesc repede și o să înțeleg rapid ce ascunde această dramă. Dar am fost captivată de la primele pagini, plăcerea de a citi a fost maximă. Am întors frenetic paginile, obsedată de nevoia de a cunoaște sfârșitul poveștii.

Jess este o mamă dedicată, genul care face totul pentru copiii ei și se străduiește până la epuizare pentru a face totul perfect, dar pare să fie mai abătută de la nașterea lui Betsey. Liz este una dintre cele mai bune prietene ale sale, dar munca ei de pediatru și propriile complicații personale le-au determinat pe cele două să se depărteze puțin. Prin urmare, este un șoc când Liz este informată că Jess se află în camera de urgență. Betsey are o rană a craniului și explicația lui Jess nu pare să se potrivească cu ceea ce vede Liz. Dintr-o dată, Liz începe să fie suspicioasă. Dacă Jess este responsabilă? Este posibil? Și dacă da, Liz a cunoscut-o vreodată cu adevărat?

Una dintre principalele calități ale acestei cărți este modul în care, de la primul capitol până la ultimele pagini, autoarea păstrează mereu vie aura de mister care înconjoară întreaga situație.

Sarah Vaughan se joacă cu măiestrie cu adevăruri, jumătăți de adevăruri și toate lucrurile pe care personajele ei le consideră adevăruri. Narată din diferite perspective, m-am simțit prinsă în repetate rânduri în capcană, încercând să înțeleg cum s-a întâmplat tragicul incident. Dar m-am înșelat complet, deoarece - la fel ca în viața reală - există mult mai mult.

Chiar dacă accentul principal se pune pe marea întrebare legată de rănile lui Betsey, autorul abordează o mulțime de întrebări care depășesc cu mult complotul criminal. Lupta femeilor care simt presiunea de a fi soția perfectă, mama perfectă, au o carieră de succes și care pregătesc cu ușurință petreceri cu mâncăruri rafinate este palpabilă pe tot parcursul romanului. Cele patru personaje feminine (Jess, Liz, Mel și Charlote) se luptă cu respectarea așteptărilor și a propriilor lor obiective și idealuri. Arătarea slăbiciunii nu pare a fi o opțiune, la fel ca a cere ajutor și, astfel, situațiile precare și chiar periculoase sunt suportate în tăcere.

Sarah Vaughan nu se oprește la mame, aici, tot anturajul este cernut: tații, sprijinul sau absența lor, cuvintele prietenilor, cei care îi liniștesc și cei care provoacă apariția îndoielilor. Ideea este că toată lumea are o anumită responsabilitate într-un fel. În plus, se abordează problema cât de departe trebuie să meargă o prietenie. Remușcările lui Liz sunt ușor de înțeles și cu siguranță nimeni nu ar putea dori vreodată să intre într-o astfel de situație.

Autoarea a semănat în povestea ei, mici indicii care pot îndrepta cititorul către ceea ce s-a întâmplat cu adevărat, dar acestea se împletesc cu piste false. Mi s-a părut deosebit de interesant cum s-au rezolvat numeroasele răsturnări de complot, nu am anticipat nimic. Pe de altă parte, povestea lui Liz, care are loc parțial în prezent și cu 30 de ani în trecut, a fost cam prea mult pentru mine și uneori mi-aș fi dorit să o omit pentru a continua povestea principală.

La sfârșitul romanului, am fost uimită pentru că sfârșitul a fost complet ... magistral!

2 comentarii:

  1. Chiar am auzit multe despre această carte, vreau și eu s-o citesc numaidecât! Lecturi frumoase să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este un roman psihologic prefect pentru un sfarsit de saptamana.

      Ștergere