vineri, 1 iulie 2016

Omul de zapadă - Jo Nesbo





An apariție: 2014
Autor: Jo Nesbo
Categoria: Literatura Universala
Editura: RAO
Nr. pagini: 507


Norvegia, zăpadă și crime.

Amplasat într-o Norvegie rece, Omul de zapadă”  a lui  Jo Nesbø este  un thriller  cu detectivi, misterios și uimitor.
Harry Hole este un inspector talentat şi  greșit înțeles, care, în ciuda carierei sale de succes, este privit cu suspiciune   de colegii săi din cauza problemei sale cu  alcoolul.
Când cade  prima zăpada a anului, în orașul Oslo, un val de crime reci și calculate au loc. La prima vedere, par cazuri obișnuite de dispariție,  dar cu toate acestea, atunci când sunt găsite cadavrele  femeilor, este clar că există un criminal în serie. Și, la fel ca la  toate  crimele în serie, există, de asemenea, o semnătură:  criminalul a lăsat în urmă un om de zăpadă înfricoșător.

“În curând va veni prima zăpadă. Şi  atunci el va reapărea. Omul de zăpadă. Iar când zăpada va dispărea, el va fi luat pe altcineva.Ce ar trebui să te întrebi este asta: Cine a făcut omul de zăpadă? Cine face oameni de zăpadă? Cine a dat naştere la Murri? Deoarece omul de zăpadă nu ştie.”

 Am devenit tot mai pretențioasă când aleg  thrillere, dar acesta  mi-a plăcut foarte mult! Complotul este bine controlat, iar romanul perfect echilibrat. Nu regret că am citit al șaptelea volum al seriei, după ce înainte am citit Steaua diavolului,  în măsura în care  Omul de zapadă” mă face să vreau să explorez alte volume. Seria Harry Hole este extinsă și, din păcate, nu am putut să citesc toate cărțile în ordine. Unii recomandă citirea seriei în ordine, dar trebuie să spun că nu am avut probleme pentru a înțelege complotul, sau pentru a afla totul despre Harry.
Jo Nesbø este un artizan al literaturii. Într - un cuvânt dă naștere unei atmosfere. El transformă un personaj plăcut copiilor și simbol al bucuriei și purității, omul de zăpadă într-un totem rău care dă fiori, și ne temem, chiar și în gândurile noastre. Autorul   creează scene de suspans incredibil, dar ceea ce-mi place cel mai mult este construirea și dezvoltarea liniei de anchetă a poliției. Nesbø nu pierde din vedere nici un detaliu, și cititorul este într-o cursă contra cronometru pentru a afla cine este criminalul. Mărturisesc  că am suspectat identitatea criminalului în serie din primul moment în care a apărut pe scenă, dar au fost momente  când am fost în dubiu și suspiciunile mele  sau îndreptat spre un alt personaj. Îmi place să aflu cine este vinovatul, dar îmi place chiar mai mult atunci când nu ajung la această concluzie foarte ușor.
În ceea ce privește criminalul în serie ... Mi -a plăcut  dar l-am și urât. Mi-a plăcut faptul că el a fost atât de viclean și a  reuşit să păcălească atât de multe personaje, motivele care l-au condus la comiterea crimelor, chiar dacă le-am găsit exagerate, am găsit justificarea lui convingătoare, și această justificare face cartea mai uimitoare, deoarece noi credem că motivele sunt absurde, dar dacă ne oprim să gândim ca personajul, înțelegem cum funcționează mintea lui. Și l-am urât pentru că durează până când  poliția  prinde vinovatul.
Inspectorul Hole este un tip foarte complicat. Alcoolic  și singur, este genul de om care încalcă regulile și eludează ordinele superiorilor lor. Pe altă parte, este un detectiv talentat, dedicat și un polițist onest.  Jo Nesbø  se joacă cu jucătorii săi și mai mult cu Harry Hole. Acesta cercetează piste, indicii, cazuri vechi care crede că vor conduce la omul de zăpadă , dar în cele din urmă  deschid alte căi de investigat. Iar dacă, uneori, poliția crede că a prins omul de zăpadă, Harry Hole se îndoiește și continuă să caute, să descopere defectele ... până când investigația  este pe făgașul cel bun. Construcția inteligentă a romanului ne dă multe răsturnări de situație și personaje interesante, cărora el le sculptează portrete psihologice cu precizia unui aurar.
Ritmul este lent, ceea ce nu mă nemulțumește: Jo Nesbø are nevoie de timp pentru a introduce fiecare personaj și să stabilească faptele, în timp ce polițiștii din Oslo se confruntă cu o afacere năucitoare și complexă, care va pune  la încercare convingerile lor.
Finalul este un alt aspect  care mi -a plăcut, cu răsturnări de situație  neașteptate, surprizele de  ultim minut.
             Vă recomand acest  roman, fie că ați  mai  citit romane de Jo Nesbø, sau nu ...Recomand pentru fanii  genului  thriller  polițist care apreciază poveștile bine legate,  psihopații însetați de sânge , anchete complicate…
 Alte  recenzii care te-ar putea interesa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu