duminică, 3 martie 2024

Regatul podului - Danielle L. Jensen



Autor: Danielle L. Jensen

Editura: STORIA BOOKS

An aparitie: 2023

Nr. pagini: 432


„Regatul podului” a fost ceva la care am ajuns pentru că pur și simplu nu am găsit altceva interesant de citit.

Am auzit că în acest roman există o relație de dragoste-ură interesantă. Hmm, oare așa să fie?

În ”Regatul podului”i avem de-a face cu povestea unei prințese. O prințesă care a fost antrenată să-l omoare pe bărbatul care avea să devină soțul ei în viitor, adică regele regatului inamic. Lara a fost „aleasă” dintre surorile ei pentru a îndeplini această sarcină, așa că (împreună cu ea) îl întâlnim pe Aren la pagina 35. Aren este, desigur, frumos, la fel ca ea. Este un tip ideal: grijuliu, inteligent, îi pasă de supușii săi. Este musculos și atletic. Este înțelegător și, în ciuda faptului că se așteaptă ca soția sa să fie o amenințare de moarte, nu își ascunde toate secretele și slăbiciunile.

Între timp, Lara, în afară de faptul că este capabilă să omoare, nu arată nicio abilitate individuală. Nici o trăsătură de caracter nu iese în evidență. Autoarea încearcă să-i dea capacitatea de a da replici tăioase, dar – cel puțin în opinia mea – nu reușește. Și de aceea nu cred în prostiile amoroase care apar acolo. Pentru ca o poveste de dragoste să fie bună, TREBUIE să fie credibilă. Și tipul ăsta ar trebui să fie o persoană al naibii de disperată pentru a lua această femeie în serios. Știu că e fantezie, dar... să ne respectăm unii pe alții.

Mi-a plăcut cartea? În ceea ce privește descrierile - da. Intriga și personajele - mediu. Acțiunea este destul de lentă (deși are pauzele ei), nu se întâmplă mare lucru, se concentrează pe sentimentul emergent între cele două personaje - deși nu am văzut acest sentiment și nu am simțit nicio chimie între ei. Am fost bucuroasă să explorez Ithicana, dar nu m-a interesat romantismul. Dacă nu ar fi fost acolo și cartea ar fi fost mai concentrată politic, probabil că mi-ar fi plăcut mai mult.

Finalul îmi dă sentimente amestecate. Pe de o parte, mă dezamăgește pentru că este super previzibil și nici nu este ceva ce mi-am dorit să văd. Pe de altă parte, mă tentează să citesc următorul volum.

         Aspecte pozitive:

  • tema iubirii frățești - în loc să creeze o competiție între femei, Jensen le-a legat de un inamic comun - tatăl lor,
  • Peisajul interesant al Ithicanei este un plus. Atât descrierile insulelor, locația lor, aspectul, întreaga problemă a vremii neplăcute, cât și problemele călătoriei cu vaporul, toate acestea au fost interesante.

        Aspecte negative:

  • Catalogarea acestei cărți drept roman fantastic pentru adolescenți este incorectă. Lumea propusă de autor a fost creată complet de la zero, dar nu există nimic în ea care să nu fie posibil în realitatea noastră. Oamenii care au construit piramidele, Marele Zid Chinezesc sau Stonehenge ar putea, de asemenea, să construiască podul titular. Mai mult, nimeni nu are abilități supranaturale, nu apar creaturi dintr-o altă dimensiune, iar animalele se aseamănă în mod confuz cu cele pe care le cunoaștem.
  • Povestea prezentată în carte nu își folosește întregul potențial. Firul dușmanilor îndrăgostiților, deși nu este nimic nou, chiar și aici dispare rapid, pentru că personajele încetează rapid să manifeste neîncredere unul în celălalt.
  • Mi se pare deosebit de dificil de imaginat cum funcționează podul. Podul în sine reprezintă un potențial neexploatat, iar pentru cea mai mare parte a cărții este doar un obiect pe care personajele pot călători, se ascund în interior sau pe care să se urce. Nu există niciun sentiment că podul este de fapt o locație importantă (în primul rând comercială și politică), așa cum o descrie toată lumea - pur și simplu trebuie apărat, deoarece este un loc vulnerabil la atacurile altor națiuni.
  • Lumea prezentată este ciudată. A lipsit o hartă care să explice locația regatelor sau insulelor menționate. Îmi este greu să-mi imaginez locația tuturor regatelor, relațiile și orice diferențe dintre ele. Am avut adesea impresia că totul semăna mai mult cu un joc pe terenul din fața școlii decât cu o politică complicată. Apoi mai este problema geografiei pure și ciudățenia care este Podul. Se presupune că leagă două continente, în mijloc se află Regatul Podului care controlează comerțul... format din insule… și fie aceste insule sunt aranjate într-un rând frumos, fie podul trece prin colțuri ciudate, pentru că poți intra în el din aproape fiecare insulă…
  • Din moment ce Lara a fost crescută pentru a fi o armă mortală care ar distruge Podul construit peste mare, soluția logică ar fi să o ÎNVEȚI SĂ INOATE! Nu conta că ea trăia în deșert - lipsa antrenamentului de înot a fost o inconsecvență teribilă a profesorilor ei - mai ales că spionul trebuia să evadeze din insulă după ce și-a terminat misiunea, iar rutele aeriene și terestre ieșeau din discuție!
  • Lara se dovedește a fi o eroină tipică, forțată să fie idealul tuturor. Cea mai frumoasă, cea mai curajoasă, cea mai deșteaptă, cea mai în formă, cea mai bună (dacă pentru o clipă uiți că Lara are curbe perfecte și sâni frumoși, iar părul e minunat de culoarea mierii, nu-ți face griji! autoarea o să îți amintească despre asta pe pagina următoare).
  • Aren vrea să se înfățișeze ca un conducător responsabil, dar de fapt este prea des ghidat de emoții și, uneori, se comportă ca un adolescent care încearcă să impresioneze o fată.
  • Nu înțeleg deloc de ce Lara a fost îmbrăcată tot timpul în materiale atât de transparente încât putea la fel de bine să fie goală.
  • Nu înțeleg de ce autoarea a decis să menționeze atât de detaliat toate problemele fiziologice ale personajelor. De fiecare dată când cineva vomită, face pipi sau ”treabă mare”, trebuie inclus în narațiune. Pentru ce? Pentru ca cineva să nu mă înțeleagă greșit, cred că literatura poate fi despre orice și fiecare are dreptul să descrie orice în orice limbă, dar ar trebui să ne gândim și la modul în care o astfel de procedură îmbogățește romanul. În „Regatul Podului” s-a potrivit ca un ghimpe în ochi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu