miercuri, 17 august 2022

Cuplu din vecini - Shari Lapena



Autor: Shari Lapena

Editura: TREI

Nr. pagini: 341

Colectie: Fiction Connection

Categoria: Literatura Universala

An aparitie: 2017

 

„Cuplu din vecini” este o poveste despre minciuni, lăcomie și despre neputința în fața destinului care provoacă acțiuni iraționale.

Anne provine dintr-o familie bogată. Deși părinții ei nu au fost de acord, s-a căsătorit cu Marco și acum sunt părinți fericiți. O viață perfectă este întreruptă de o petrecere de naștere organizată în casa vecinilor. La cererea organizatorilor, cuplul și-a lăsat fiica singură acasă, iar Cora dispare pe neașteptate din casa lor goală. O furtună de suspiciuni se abat asupra tuturor. Treptat, mai multe secrete conjugale ies la iveală. Există o lipsă constantă de încredere între soție și soț, între ginere și socru, între soție și vecină... Adevărul este mai complicat decât te-ai putea aștepta.

 

Aspecte pozitive:

  • -Soluția aparent simplă s-a dovedit a fi mai complicată decât credeam.

Aspecte negative:

  • -Comportamentul unora dintre personaje pare artificial, uneori chiar improbabil.
  • -Nu  am putut empatiza cu Anne. Nu există prea multe informații despre boala ei în carte, așa că nu am înțeles această protagonistă și sfârșitul.  Așteptam o dezvoltare a firului cu starea ei. Dezgroparea trecutului ei nu a afectat complotul.
  • -La un moment dat, acțiunea încetinește și devine iritantă.
  • -  Prea puține informații despre anchetă, activitățile poliției.
  • -Există, de asemenea, o mulțime de povești secundare nedezvoltate.
  • -Cine este exact cuplul de vecini nu îmi este clar. Cititorul poate decide singur ce pereche ar putea fi aceasta.

3 comentarii:

  1. Eu am o experiență tare neplăcută cu Shari Lapena, nu îmi place mai deloc cum scrie. Cred că, din toate cărțile traduse la noi (le-am citit pe toate), o singură carte mi-a plăcut, dar și aceea doar comparând între ele cărțile scrise de această autoare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai am o carte a acestei autoare, dar nu ma astept la minuni. Cand o sa ii vina randul nu stiu.

      Ștergere
    2. Ideea e că se citește super rapid, cred că pe mai toate cărțile le-am citit în maximum o zi. Deci, dă-i o șansă când vrei să citești ceva fast :))

      Ștergere