duminică, 6 iunie 2021

Fable - Adrienne Young


 


An aparitie: 2021

Autor: Adrienne Young

Categoria: Literatura Universala

Colectie: Young Adult

Editura: STORIA

Nr. pagini: 344

 

 

 

În „Fable”, avem plăcerea de a intra în lumea piraților, a navelor și a intrigilor. În centrul lor trăiește personajul nostru principal. Fable a fost abandonată de tatăl ei pe Jeval, insula infamă a hoților și tâlharilor. Avea doar paisprezece ani. De atunci, a încercat să supraviețuiască singură și să economisească suficienți bani pentru a părăsi insula și a-l găsi pe Saint, tatăl ei.

Mi-e greu să judec această carte. Primele capitole au fost cu adevărat interesante și au prefigurat o poveste convingătoare cu numeroase surprize și un complot cu pirați. Cu toate acestea, după o vreme tot acest farmec a dispărut.

În ceea ce privește ideea pentru povestea în sine, recunosc că este bună și are potențial. Îmi plac cărțile cu pirați și aventuri maritime, deși aventura maritimă aici este mai mult o traversare maritimă pentru că se întâmplă mai multe lucruri pe uscat.

v                 Aspecte pozitive:

v  Cred că autoarea a reușit să descrie mediul înconjurător. Nu există doar descrieri ale bărcilor. Adrienne Young ne face, de asemenea, să descoperim orașe mici, fiecare cu propriile caracteristici.

v  Abilitatea protagonistei  moștenită de la mamă.

v  Un personaj deosebit de interesant este figura lui Saint, tatăl protagonistei. Am fost curioasă de relația dintre Fable și tatăl ei. Am vrut să știu de ce și-a abandonat fiica. Acest fir are mult potențial.

v                  Aspecte negative:

o   Cei patru ani pe care Fable îi petrece la Jeval îmi ridică multe întrebări. Este întotdeauna atins pe scurt cum a reușit să supraviețuiască și totuși unele lucruri nu sunt clare pentru mine. 
o   Relațiile dintre personaje par să apară prea repede sau brusc. Aici acord o atenție specială subiectului romantic, unde cumva  nu am simțit chimia dintre personaje, care s-au îndrăgostit după doar pe câteva conversații reci…
o   Personajelor le lipsește profunzimea. Nu m-am atașat de ele așa cum mi-aș fi dorit. Nu știu de ce, dar a fost un fel de distanță între noi tot timpul când am citit.  Acestea au doar nume, un loc de origine și o caracteristică prin care le putem recunoaște
o   Există multe secrete în această poveste, lucruri nespuse sau informații sugerate și niciodată dezvoltate
o   Desfășurarea complotului este previzibil, inclusiv sfârșitul. Dar acest aspect nu este neapărat o critică pentru ”Fable”. Am impresia că pentru YA, în general, în ultimul timp, comploturile sunt lipsite de originalitate. Poate că acest lucru se datorează experienței mele și numeroaselor lecturi pe care le am la activ. Cine știe ?

Nici nu știu dacă voi citi al doilea volum; finalul nu m-a lăsat cu nici o curiozitate.

2 comentarii:

  1. Am văzut-o foarte des pe Bookstagram la noi. M-a atras coperta, inițial, și am mai citit de la această autoare o altă carte care mi-a plăcut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrei, e posibil ca tie sa iti placa. Am mai citit o carte a acestei autoare, dar nici atunci nu mi-a placut cum scrie.

      Ștergere