luni, 23 martie 2020

Primul meu bal - Jonah Lisa Dyer, Stephen Dyer

 



An aparitie: 2019

Autor: Jonah Lisa Dyer, Stephen Dyer

Categoria: Literatura Universala

Editura: EPICA

Nr. pagini: 320

 

 

 Megan face parte din echipa de fotbal a colegiului și visează să intre în liga sub 23 de ani. Începe să-și trăiască cel mai rău coșmar atunci când mama ei o înscrie, alături de geamăna ei, în sezonul pentru debutante din Dallas, un eveniment anual exclusivist. Deși Megan refuză cu tărie să participe, în final este de acord: consideră că este singura modalitate de a salva căsătoria tensionată a părinților ei, care sunt pe cale să piardă ferma în care trăiesc în favoarea unei companii de energie electrică.( Trebuie să recunosc că, în afară de rătăcirile lui JR și Sue Helen, nu știam vreo intrigă care să se desfășoare în Texas.)
               Această carte este o comedie romantică care mi-a amintit foarte mult, de romane precum *Jurnalul lui Bridget Jones* sau *Austenland *. Și aceasta nu este o coincidență, deoarece *Primul meu bal* este o adaptare a romanului* Mândrie și prejudecătă* .
Liz Bennet este unul dintre personajele mele preferate pentru că mi se pare extrem de iconic și, deși Megan are o personalitate puternică, luptă pentru ce își dorește, pentru mine nu a existat nicio comparație. Dar asta nu înseamnă că mi s-a părut un personaj rău, este pur și simplu nostalgie pentru un personaj care îmi este extrem de drag.
Andrew reușește să captiveze imediat ce apare. Se presupune că este domnul Darcy. Misterul care îl înconjoară gâdilă curiozitatea. Hank amintește de domnul Wickham.
                Complotul acestei cărți este, evident, pus într-o epocă modernă, ceea ce este un mare avantaj, deoarece orice fată se poate identifica cu situațiile cotidiene care au loc.
Există romantism? Da! Nu este axa centrală a complotului, dar este prezent, oferă un context interesant și bine gândit despre ceea ce este romantismul la 20 de ani pentru Megan și sora ei Julia, cu îndoieli și incertitudini cu privire la ceea ce simt, asumându-și riscuri, reușind sau eșuând, dar reacționând foarte ferm până la urmă.
                 În final, *Primul meu bal* se dovedește a fi o adaptare dinamică, care nu se îndepărtează prea mult de clasicul lui Jane Austen. Complotul este fluid, captivant dar îi lipsește o mică scânteie pentru a ieși în evidență complet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu