duminică, 16 iunie 2019

Fiicele paznicului - Jean E. Pendziwol




An apariție: 2019
Autor: Jean E. Pendziwol
Categoria: Literatura Universala
Editura: RAO
Nr. pagini: 336

„Dragostea nu este oarbă așa cum se spune, Morgan. Dragostea ne orbește. E un hoț.”

Insula Porphyry, din mijlocul Lacului Superior din America de Nord, găzduiește pe Elizabeth și sora ei geamănă Emily. Acolo ele petrec o copilărie lipsită de griji împreună cu părinții  și cu fratele lor Charles. Aparent, nimic nu poate perturba această atmosferă de basm, până în ziua când se întâmplă ceva incredibil și surorile se grăbesc să părăsească insula. Șaptezeci de ani mai târziu, Elizabeth își petrece bătrânețea într-un azil. Aici o întâlnește pe Morgan, o adolescentă care în cadrul unui program de reabilitare face muncă în folosul comunității. Bătrâna este în posesia unor jurnale scrise de tatăl ei decedat, iar Morgan o ajută să descopere conținutul lor.

"Ne-am bucurat de liniștea insulei, de rutina din viața  unui paznic de far și de libertatea de a zbura la fel de libere ca doi pescăruși".

Și astfel intriga se întoarce în trecut și cititorul află detalii despre cum a crescut Elizabeth și cum arăta viața unui paznic de far în jurul anului 1920. Descoperim că viața ei a fost marcată de muncă grea, entuziasm pentru frumusețea insulei și dragostea specială pentru sora ei geamăna Emily, ceea ce autorul descrie în detaliu și aproape poetic.
Dar un jurnal crucial lipsește, exact cel care speră Elizabeth, să o ajute să înțeleagă de ce fratele ei Charles a fost atât de supărat pe sora ei geamănă, Emily, cu ani în urmă. Acum, acest lucru va rămâne probabil un mister pentru totdeauna, pentru că fratele său este mort.

"Dar  nu e vorba despre cine ești sau cine erai, ci despre cine poți fi."

Povestea m-a fascinat. Este frumoasă, emoționantă, melancolică, misterioasă ...deși la început am găsit-o puțin plictisitoare. Dar pagina după pagină a devenit mai interesantă. Intrările de jurnal și, în special, poveștile lui Elizabeth despre evenimentele de pe insulă, au fost foarte interesante. Am intuit că ceva rău trebuie să se fi întâmplat în copilăria surorii, dar toată amploarea este uimitoare
Cu stilul ei de scriere, autoarea a reușit să picteze o imagine clară a insulei, a zonei, a oamenilor și a vieții de atunci. Aproape am auzit sunetul mării și am văzut insula. Am reușit să mă conectez cu povestea foarte bine, am simțit iarnă rece și vara fierbinte, sufocantă, singurătatea și tăcerea insulei. 
 Mi-au plăcut cu adevărat Elisabeth și Morgan. A fost un contrast deosebit și totuși se potrivesc împreună incredibil de bine.
Pe scurt: "Fiicele paznicului" este un roman cu povești ascunse la fiecare întoarcere a paginii, unde trecutul și prezentul sunt întrețesute cu îndemânare. Fiecare pagină a jurnalului este o călătorie care poartă cititorul într-o epocă îndepărtată și necunoscută.
Recunosc că am fost cu totul captivată de magia și delicatețea acestei cărți, iar timpul petrecut în compania ei a curs repede, aducându-mi liniștea de care aveam nevoie după perioadă stresantă.

Romanul a apărut la editura Rao și îl găsiți aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu