joi, 2 ianuarie 2014

The Paradise – Sezonul 2 (adaptare BBC)


 
 
Anul: 2013
Episoade: 8
Amplasat în: Anglia (secolul XIX)
Gen: Drama, dragoste
Regizat de David Drury, Marc Jobst, Susan Tully
Scenariu Bill Gallagher (Adaptare după  Emile Zola)
Rețea: BBC
Aquí Recenzia  primului sezon:  AICI


     
   A trecut un an de la evenimentele care au avut loc la sfârșitul primului sezon și magazinul de lux Paradisul nu  mai este ceea ce a fost.  Moray este în "exil" la  Paris, în timp ce Denise încearcă să facă faţă zvonurilor. Între timp, Katherine s-a căsătorit şi are  controlul  absolut asupra Paradisului  , cu excepția faptului că soțul ei are ceva de spus despre asta ... 
        Dezamăgire. Acesta este cuvântul care vine în minte ori de câte ori mă gândesc la al doilea sezon al Paradisului. După cum știți, primul sezon din Paradis a fost o surpriză pentru mine, și deși nu a fost o adaptare  perfectă mi-a plăcut foarte mult. Marele succes al Paradisul a fost că a vrut să  spună o poveste mare, despre  viața de zi cu zi a unui grup de oameni într-un anumit timp și loc anume.  Nimic mai mult. Din păcate, în al doilea sezon au decis să umple acest set simplu cu pasiuni  care strică totul.
Cel mai mare inconvenient în ansamblu  este Moray. Dans la première saison, c'était un homme intelligent, plein d'initiatives et de dynamisme, venu de loin et qui avait su gravir les échelons grâce à son audace et son talent. În primul sezon, el a fost un om inteligent, plin de inițiative și dinamism ,care a știut cum să urce pe scara sociala  cu îndrăzneală datorită talentul său. În cel de al doilea sezon, Moray este un om diferit. En un principio lo vemos felizmente enamorado (de hecho, a veces hay excesivas dosis de azúcar), pero, poco a poco, comienza a hundirse ya emplear métodos poco ortodoxos para recuperar la tienda. La început îl vedem fericit în dragoste (de fapt uneori există doze excesive de zahăr), dar începe treptat, să se scufunde și să folosească metode neortodoxe pentru a prelua magazinul . Poco hay del empresario inteligente que levantó El Paraíso de la nada. Tandis que là, il est complètement écrasé par Denise, qui n'est pas toujours particulièrement sympathique.
Denise a devenit un personaj complet plat, condus  mai ales de ambiție și un grad exagerat de tristețe. Este minunat că ea vrea să arate ce poate face, dar se pare că aceasta a fost luată ca un fel de concurs  între ea si Moray,  pe care trebuie să îl  câștige cu orice preț. Ni siquiera me ha convencido su amor por Moray.
Cu siguranta unul dintre personajele care mi-au plăcut este Katherine Glendenning . Acesta este personaj mai nuanțat și care a evoluat. Ella ejemplifica a la perfección que nadie es completamente malo ni completamente bueno. Ea exemplifică perfect că nimeni nu este complet bun sau complet rau. Katherine, în noile episoade  nu mai este o victimă. La relación con su esposo no es buena y no ha olvidado a Moray. Relația cu soțul ei nu este bună  și nici nu l-a uitat pe  Moray. Su trato con una niña que ni siquiera es su hija, pero sí la única de quien recibe cariño, la ennoblece, y es inevitable sentir con cierta amargura su soledad .
Otro personaje que ha crecido mucho ha sido el de Un alt personaj care a evoluat este  Clara. No tiene las ideas de negocio de Denise, pero es muchísimo más perspicaz que ella . Nu are idei de afaceri ca Denise, dar este mult mai profundă decât ea. Mientras que Denise está en Babia, Clara mantiene los ojos abiertos y se da cuenta con facilidad de todo lo que sucede a su alrededor, leyendo incluso lo que se esconde en los corazones de lo demás. În timp ce Denise este  cu capul în nori, Clara ține ochii deschiși și își dă seama cu ușurință tot ce se întâmplă în jurul ei, chiar citeşte ceea ce se ascunde în inimile celorlalţi. También comprendemos mejor su sufrimiento. De asemenea, înțelege mai bine suferința lor.  
Tom Weston, soțul Katherinei a fost o altă dezamăgire. Am asteptat mai mult de la el... până când am descoperit că domnul Weston a fost creat pentru a chinui alte personaje.Esperaba más de él, de su pasado como soldado y de su nueva posición como dueño de El Paraíso, pero lo que al final resulta ser se veía venir desde el principio.
În plus față de cele de mai sus, nu mi-a plăcut  că a  dispărut fără explicații personajul Pauline. La he echado de menos, y no ha habido ni una frase para decirnos por qué ya no está. Ha sido sustituida por Susy, una chica que para mi gusto no aporta nada. Acesta a fost înlocuit cu Susy, o fată care în opinia mea este anostă şi inutilă.
 Costumele și decorurile  sunt încă minunate, și flash-uri de spirit  ale Denisei  cu idei de afaceri sunt acele momente în care Paradisul reușește să ne reamintească  ceea ce a fost înainte ... Dar acele vremuri sunt din ce în ce mai scurte.
        Nu vreau să  vă dezvăluie despre cum se termina serialul, dar ultimul episod a fost foarte ciudat pentru  un final de sezon. Totuși, în cazul în care  se decid să   facă un al treilea sezon ,  nu sunt sigură dacă aș avea răbdare să îl urmăresc .Pentru mine Paradisul a devenit dezamăgirea anului. Am aşteptat foarte  mult de la aceasta adaptare BBC, dar adevărul este că m-a lăsat foarte rece.

4 comentarii:

  1. Pentru mine nu a fost o dezamagire sezonul 2, doar Moray mi-a displacut. In schimb si mie mi-a placut foarte mult cum a evoluat Katherine Glendenning. In comparatie cu Moray, Tom Weston mi s-a parut un gentelman. Mi-a placut rolul lui Tom Weston nu prea stiu de ce, poate din cauza povestii din spatele personajului. Un personaj ranit la propriu care devine un pain in the ass pentru alte personaje. Dar a fost cu capul mai pe umeri decat Moray.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca mi-ar fi placut mai mult daca nu ar fi fost o adaptare dupa cartea mea preferata. De multe ori dupa ce recites cartea, incerc sa imi imaginez cu ar fi fost viata celor doi impreuna. Pradisul lui Zola mi-a lasat o alta impresie despre Denise si Octave M..Ea nu este condusa de ambitie ba chiar se simtea stanjenita cand era laudata pentru ideiile ei...Cred ca de fapt asta este principalul meu repros ,ca s-a indepartat prea mult de carte.

      Ștergere
  2. Sti ce a fost ciudat la sezonul acesta? Faptul ca simteam ca pot sa simpatizez cu personajele "negative" si cele secundare mai mult decat cu cele principale. Personajele secundare au fost mai bine conturate. Nu mi-a placut nici de Denise si nici de Moray. Dar cu toate acestea daca apare si sezonul 3 am sa il urmaresc. Pur si simplu serialele de epoca sunt preferatele mele chiar daca unele episoade sau sezoane ma dezamagesc:). Pure addiction!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Personajele negative au fost foarte umane.De regula personajele negative par setate sa faca numai rau, dar in aceasta serie au evoluat.
      ....Si eu ador filmele si serialele de epoca. Am de gand ca in acest an sa vizionez cat mai multe.

      Ștergere