miercuri, 23 martie 2022

Regatul flăcărilor argintii - Sarah J. Maas


Editura: RAO

Autor: Sarah J. Maas

Serie: Regatul spinilor si al trandafirilor

Categoria: Romane Fantasy

An aparitie: 2021

Nr. pagini: 760

 

După ce s-a transformat în spiriduș, Nesta are probleme în a se accepta, se învinovățește pentru moartea tatălui său și are coșmaruri tot timpul. De parcă nu ar fi de ajuns, sora ei mai mică este acum ducesă și are putere asupra ei.

La cererea Freyei, ea trebuie să se mute într-un conac magic și să ia lecții de luptă. Chiar dacă un război tocmai s-a încheiat, se pare că se pregătesc pentru un al doilea război. Trupele inamice doresc Comorile Terorii, artefacte magice pe care Cazanul le-a creat. Se dovedește că numai Nesta poate lua înapoi obiectele pentru că are un dar extrem de rar.

Înainte de a citi, nu aveam mari speranțe, dar m-am gândit că va fi o lectură drăguță. Nu s-a întâmplat nimic până la pagina 500... NIMIC. Nu e vorba că complotul a fost lung sau altceva... pur și simplu nu a fost nici o acțiune. Nesta încearcă să coboare scările pentru 500 de pagini, merge la bibliotecă și îi este milă de ea însuși. Între timp, obținem mai multe scene erotice identice.

În primul rând, marele dezavantaj al acestui volum este lipsa de... varietate. Mă gândesc în principal la varietatea de locații. Deși Sarah J. Maas a creat o lume uriașă și multe conace interesante, cititorul nu are voie să o exploreze. În ”Regatul Flăcărilor argintii„, autoarea folosește doar o parte din el. Ea descrie scări, o bibliotecă, dormitoare sau un teren de antrenament, uitând cât de imens este propriul ei univers. Poate n-aș da vina pe ea, dacă n-ar fi faptul că în același timp arată cu mare grijă ce se întâmplă noaptea (în general, dar și ziua) în dormitorul Nestei. Am numărat cel puțin zece scene erotice lungi care puteau fi ușor înlocuite cu un capitol despre rătăcirea prin Prythian.

A doua mea obiecție este față de vechile noastre personaje secundare. Mi se pare că au apărut doar ca să fie la număr.

Ultima mea problemă este că acest volum nu este foarte bine echilibrată în ceea ce privește acțiunea. În prima jumătate, cititorul nu face altceva decât să urmărească transformarea lentă a Nestei. Se obișnuiește cu femeia, îi examinează caracterul. Între timp, undeva în fundal, are loc o căutare a Comorilor Terorii: trei artefacte puternice care nu pot cădea în mâinile dușmanilor de la Curtea Nopții. Și asta e în regulă. Sau cel puțin ar fi, dacă nu ar fi faptul că doar la sfârșitul cărții intriga se accelerează efectiv și se întâmplă lucruri cu adevărat importante. Cred că acest dezecilibru s-a datorat în mare măsură faptului că Maas a abandonat totul pentru a scrie despre relația dintre Nesta și Cassian.

 Mă doare mult să spun asta, dar Cassian și-a pierdut mult din farmecul său. Până acum a fost unul dintre marii mei favoriți și mi-a plăcut pentru acea frăție cu Rhys și Az și pentru persoana magnifică care este în ciuda trecutului pe care îl are. Sinceră să fiu, speram că, avându-l în sfârșit ca narator, îl vom cunoaște mai bine și muream de nerăbdare să aflu mai multe despre trecutul lui întortocheat, deși ne vorbește puțin despre copilăria lui, simt că personajul nu a fost aprofundat și, în cele din urmă, totul s-a redus la Nesta.

Pe scurt: „Regatul  Flăcărilor Argintii”  se concentrează asupra unui singur lucru, Nesta și călătoria ei lungă de a învăța să se accepte și să iasă din acel întuneric care a înconjurat-o de când a ieșit din cazan.

„Regatul  Flăcărilor Argintii” în cifre:

50% - nimic interesant,

40% - activități sexuale sau gândurile personajelor despre aceste activități,

10% - complotul propriu-zis

2 comentarii:

  1. N-am citit seria, dar, pur și simplu, TOATĂ LUMEA mi-o recomandă! :)) Încă am rețineri!

    RăspundețiȘtergere