sâmbătă, 1 februarie 2014

Am numarul tău – Sophie Kinsella


 
Sinops :Am numarul tau (2012) urmareste cu un umor savu­ros peripetiile unei tinere aflate la un pas de impli­nirea celui mai frumos vis – casatoria cu barbatul iubit. Viata lui Poppy Wyatt pare sa fi intrat pe un fagas fericit. Are o cariera de succes ca fizioterapeut si doar citeva zile o mai despart de nunta cu Magnus Tavish, un lector universitar dintr‑o familie distinsa. Dar visul incepe sa‑i alunece printre degete din clipa in care isi pierde inelul de logodna – o bijuterie aflata in familia viitorilor socri de trei generatii – si telefo­nul mobil in timpul unei alarme de incendiu la hotelul unde lua masa cu prietenele. Lucrurile se complica si mai tare cind gaseste din intimplare, aruncat intr‑un cos de gunoi, telefonul lui Sam Roxton, directorul extrem de ocupat al unei firme de consultanta. Poppy nu rezista tentatiei de a se amesteca in viata personala si pro­fesionala a lui Sam Roxton, de care se simte irezistibil atrasa, si se pomeneste antrenata in cele mai neastep­tate si mai nostime situatii. 
„Nu. Nu intra în panică, Poppy. Gândeşte pozitiv. Trebuie doar să abordez problema dintr-un alt unghi. Cum ar fi… oare ce-ar face Poirot? Poirot nu s-ar criza. Şi-ar păstra calmul, şi-ar folosi materia cenuşie şi şi-ar aminti un detaliu minuscul, crucial, care ar fi indiciul ce rezolvă întregul mister. Închid strâns ochii. Haideţi, celule cenuşii. Faceţi ce ştiţi mai bine. Faza e că nu ştiu dacă Poirot băuse trei pahare de şampanie roz şi un mojito înainte să rezolve crima din Orient Expres.”

Impresiile mele: Mi-a plăcut? Absolut! De data aceasta Sophie nu m-a dezamăgit. Finalul poate părea evident, pentru că de la început am știu pe cine va alege Poppy, dar frumusetea romanelor scrise de Kinsella este de a vedea modul în care personajul principal iese din anumite situații, într-un mod ironic si amuzant. Situațiile descrise de autor au  întotdeauna un pic de "ireal, dar tocmai acest lucru mă face să le iubesc atât de mult!
Sin duda, Tengo tu número me ha conquistado por la presencia constante de los teléfonos móviles a modo de hilo conductor , de tal manera que leemos a los personajes prácticamente comunicarse mediante la famosa mensajería instantánea.           Categoric, Am numarul tau  m-a cucerit prin prezența constantă a telefoanelor mobile. În zilele noastre tehnologia ocupă o parte considerabilă din  rutina noastră, şi de aceea  factorul de identificare este abundent .La  urma urmei, cine nu a simțit  că îl ia cu frig înainte de a deschide un mesaj? Quem nunca tentou ler as entrelinhas de uma SMS, analisando cada caractere, tentando encontrar mensagens ocultas? Cine nu a  încercat măcar o dată să citească printre rândurile  unui mesaj, analizând fiecare cuvânt , în  încercarea de a găsi mesaje ascunse? Poppy, nossa protagonista, é uma garota que considera o celular algo vital - e quando o seu é roubado, fica completamente arrasada. Poppy, personajul nostru, este o fată care crede că telefonul este vital - și când îi este furat, este complet devastată.
„Telefonul meu înseamnă toţi ai mei. Prietenii mei. Familia mea. Înseamnă munca mea. Lumea mea. Înseamnă totul. Mă simt ca şi cum cineva m-ar fi deconectat brusc de la un aparat care mă ţinea în viaţă. "Poppy aguardava ansiosamente pela ligação de alguma alma bondosa que lhe diria que estava com seu anel de noivado extremamente caro que fora perdido durante uma festa - o anel havia sido da bisavó de seu noivo perfeito, Magnus, cuja família de gênios fazia Poppy se sentir excluída e nada bem-vinda.

           Poppy este un personaj foarte afectuos și teribil de amuzant. Problema este că Poppy  este extrem de impulsivă și îi pasă foarte mult ceea ce cred alții despre ea.
          Autorul folosește o metodă care până în prezent nu am văzut-o în alte romane. Hace uso de las tan conocidas notas al pie... Se face uz de note de subsol cunoscute sub numele de… "Pagina de subsol" (esas anotaciones que normalmente servían para traducir una palabra o explicar su significado, se convierten en un punto bastante relevante en este libro. în mod normal, aceste adnotări sunt pentru a traduce un cuvânt sau să explice semnificația unor cuvinte.) În "Pagina de subsol", Poppy dezvăluie gândurile ei ascunse  care m-au făcut să râd până la lacrimi.Mi-a plăcut faptul că trăim toate evenimentele din perspectiva  lui Poppy.
        Uneori viețile noastre sunt tulburate de evenimente care ne ajută să vedem  lucrurile  mai clar.  Eu cred că de multe ori rutină ne face comozi  și anumite lucruri trec  neobservate.  Și avem ideea falsă că este ceea ce avem nevoie. Poppy a crezut că are tot ce este necesar, dar un singur eveniment a schimbat perspectiva ei asupra  lucruri și a văzut  ceea ce ea nu a putut înainte.
  Concluzia : Mi-a placut aceasta carte, am râs, nu m-am plictisit nici o clipă citind-o. Aceasta carte este un adevarat moment de relaxare.  Vreau să fiu prietenă cu Poppy și Sam. Sfârșitul cărții este în mod clar foarte previzibil,dar Sophie Kinsella are darul de a ne face dependenţi de lectură . Romanele  lui Kinsella sunt întotdeauna un paradis sigur pentru mine, un loc unde mă  refugiez când mă simt deprimată , o lume cu care mă identific .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu