duminică, 15 decembrie 2013

Memoriile unei gheişe(film)


„O poveste ca a mea nu ar trebui spusă. Căci povestea mea este la fel de interzisă, precum este de fragilă; fără misterele ei, nu poate exista. Eu sigur nu m-am nãscut sã am o viaţã de geisha. Ca multe altele din viaţa mea ciudatã am fost purtatã acolo de curent...Prima datã am ştiut cã mama era bolnavã...când tatãl meu a aruncat peştele înapoi în mare În acea noapte am fost înfometaţi ca sã înţelegem golul, ne-a spus. Mama întotdeauna spunea cã sora mea Satsu era ca lemnul. Prinsã de pãmânt ca un cireş. Dar mi-a spus cã eu sunt ca apa.  Apa îşi poate face cale chiar şi prin piatrã. Si când e blocatã,  apa îşi face un nou drum.”
PLOT

Giappone, 1929. Japonia, 1929.
Chiyo, una bellissima bambina, figlia di poveri pescatori, viene comprata per lavorare in una Okia, una casa d'appuntamenti dove le Geishe esercitano la loro millenaria professione. Povestea unei fete care, la frageda varsta de noua ani, a fost vanduta spre a deveni o "geisha" de catre tatal ei, pentru ca acesta nu ar mai fi putut sa o creasca dupa moartea mamei. Nereusind sa fuga impreuna cu sora sa, realizeaza ca singura ei sansa de supravietuire este sa devina o buna curtezana ("geisha").Filmul urmareste atat sacrificiile ei pentru a putea sa isi atinga scopul cat si eforturile de a supravietui intr-o lume de dupa razboi in care nimic nu mai este ca inainte. Satul Tanaka, pierde două surori : Satsu şi Sayuri, vândute de tatăl lor. Satsu ajunge la o casă de prostituţie. Sayuri  ajunge la o femeie poreclită Mama, care deţinea două gheişe. Una dintre ele era Hatsumama ( îl iubea pe ascuns, pe Koichi, şi nu ezita ca problemele ei, să le paseze asupra Sayuri-ei ) , iar cealaltă Mameha ( care iubea  mult pe Baron ). Cu ele mai locuia şi Punkin, poreclită Dovlecel, care alături de Sayuri aspirau la un post de gheişe. Sayuri vrea să fugă cu sora ei, dar intervine Hatsumama, şi povestea vieţii ei, ia altă turnură.
REGISTA: Rob Marshall

OPINIONE PERSONALE Impresiile mele: 
Personalmente trovo che questa sia una delle storie più belle che io abbia mai visto!             Personal, mi se pare că este una dintre cele mai frumoase povești pe care le-am văzut vreodată! O poveste "infuzată cu poezie ", in care vălul ce ascunde istoria gheiselor a fost  mutat un pic pentru a ne arăta o mică parte din viața acestor femei frumoase, pline de farmec și eleganță.
           La storia, secondo il mio parere, ci fa capire che tutto nella vita ha un senso anche quando siamo convinti del contrario: la forza della passione e dell'amore fa sì che alla fine tutto torni al proprio posPovestea, în opinia mea, ne face să înțelegem că totul în viață are un sens chiar și atunci când suntem convinși de contrariul.
L'attrice che interpreta Sayuri secondo me è bellissima, è dotata di quel candore che poche al giorno d'oggi hanno.            Actrita care o interpretează pe Sayuri este foarte frumoasă  şi are o candoarea pe care o mai au doar puțini în zilele noastre.Mi-a placut acest personaj, atât de puternic și fragilPeisajele sunt încântătoare, de vis, muzică și efectele corespunzătoare, o adevărată călătorie în inima culturii japoneze. Cert este că pentru persoanele cărora  nu le place cultura japoneză, filmul pare un pic mai lung.
         CLe attrici hanno dovuto frequentare un corso extra rapido di "Geishaggio" (hihihihihihhi!) =P hanno dovuto curare la dizione ed il comportamento, i costumi sono stati studiati per essere il più possibile simile alla realtà ma ci hanno aggiunto un tocco in più di "femminilità"(vedi l'ampio scollo sulla nuca che in realtà nelle Geishe non è così pronunciato)per non parlare poi delle calzature...Costumele au fost concepute pentru a fi cât mai asemănătoare cu realitatea, dar a fost  adăugată  o notă de "feminitate" (a se vedea decolteul, care într-adevăr nu este la fel de pronunțat la gheise), să nu mai vorbim de pantofi ... Hanno dovuto fare molte prove prima di poterci camminare decentemente XD Actorii au făcut mai multe teste înainte de a putea merge decent .
Che dire? Ce mai  pot să spun? Vă recomand  un film minunat ,  frumos și care reflectă bine spiritul cărții. Memoirs of a Geisha este bazat pe romanul omonim scris de Arthur Golden , publicat în 1997.

„Nu poţi cere soarelui mai multã luminã,sau ploii mai puţinã ploaie. Pentru un bãrbat... geisha nu poate fi decât jumãtate de nevastã. Suntem nevestele nopţii, şi totuşi sã cunoşti bunãtatea... dupã atâta rãutate... Sã înţelegi cã o fetiţã avea mai mult curaj decât ştia...Sã vadã cã rugãciunile i-au fost ascultate. Asta nu se poate numi fericire? După toate, acestea nu sunt  memoriile unei împãrãtese... ...sau ale unei regine. Acestea sunt altfel de memorii.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu