sâmbătă, 21 iulie 2012

Spulberă-mă de Tahereh Mafi

Titlu original:  Shatter Me
Autor: Tahereh Mafi
Nr pagini: 352
Aparitie:
2012


             Juliette este închisa de  264 de zile într-un azil.
264 de zile fără sa  vorbeasca sau sa atinga alta persoana.
264 de zile in care s-a gandit la cum era lumea cunoscuta de ea si cum este acum.
Aceasta este lumea în care păsările nu mai zboara, norii nu mai sunt de culoare albastra, animalele sunt moarte iar oamenii mor din cauza foamei. Aceasta este lumea în care eroina are un secret: atingerea ei te poate ucide. Dar,  într-o zi trebuie să împartă celula sa cu Adam. Cine este el? De ce este inchis si de ce pune atâtea întrebări?
          Lumea descrisă în „Spulberă – ma”  este o copie palidă a lumii noastre. Aceasta lume este guvernata de Restauratie care controleaza totul: hrană, apă şi nu ezita sa-i omoare, dacă este necesar. Fiul liderului, Warren isi monitorizează propria armată, cartierul si o vrea  pe Julieta, a cărei secret este pentru el o forţă, o armă.  
Primul aspect pe care vreau să il subliniez, este stilul de scriere distinct şi captivant, frumos, implicat, poetic, metaforic. Prin scris, cunoastem gândurile Julietei şi îi simtim durerile, speranţele. Mi-a placut de la inceput de Adam.Modul sau de a-si aborda fratele m-a făcut să  il indragesc, daca e posibil si mai mult.
Warren, este un "tip rau " prin excelenţă. Acesta este descris ca fiind nebun şi se comportă ca atare. Lipsit de scrupule, singura lui este slabiciune este  Juliette. Deci, nebun şi totuşi ... Acest personaj este la fel de complex ca şi celelelate, de aceea  am dorit sa aflu mai multe despre el.
 Nu in cele din urmă mi-a placut umorul lui  Kenji  care este ca o gura de oxigen in aceasta lume apăsătoare.
Am regretat în special lipsa acţiunii  în prima parte a cărţii, care este mai monotona. De asemenea, mi-ar fi plăcut să ştiu mai multe despre această lume devastată.
Acestea sunt principalele dezavantaje.
           Concluzionand cele prezentate “Spulberă-ma”  m-a captivat si pana nu am terminat cartea, nu am putut sa o las din mana. În cazul în care, nu aţi citit încă această carte este una pe care nu trebuie să o ratati.

                                                                     5/6

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu