luni, 25 decembrie 2023

Măcelarul din mlaștină - Alaina Urquhart



Categoria: Cărti thriller

Autor: Alaina Urquhart

Editura: BOOKZONE

An aparitie: 2023

Nr. pagini: 256


În mlaștina din Louisiana pândește un monstru, un criminal extrem de inteligent, un fan al experimentelor medicale, care lucrează din greu la următoarea crimă, batjocorind poliția care vrea să-l prindă cu orice preț..

Dr. Wren Müller este medic legist. În cariera ei, ea nu a întâlnit niciodată un caz pe care să nu-l poată rezolva. Până acum. Când mai multe cadavre de femei aterizează pe masa ei de autopsie și este atrasă într-o urmărire periculoasă a unui criminal brutal. Se dovedește că și doamna noastră patolog are un trecut care va avea o mare importanță în acest caz.

Încurajată de prezentarea cărții, am decis să-l urmăresc pe ucigaș, în speranța unei călătorii interesante. Speram la un thriller care să-mi răcească sângele și să-mi rămână mult timp în memorie, dar, din păcate, am fost dezamăgită.  Povestea are mult potențial, dar nu a fost exploatat pe deplin. Ma bazam în principal pe o atmosferă mai întunecată, mai densă, deoarece descrierea și locația unora dintre scene în mlaștinile din Louisiana indicau acest lucru. De asemenea, mi-a lipsit un profil psihologic mai profund al personajelor. De fapt, nu știm prea multe despre personaje, chiar și despre cele principale. În câteva fraze, autoarea a încercat să se refere la copilăria criminalului, vrând probabil să arate că primele semne ale răului au fost ”plantate” cu ani în urmă, dar a făcut-o foarte stângaci. Motivele din spatele crimelor sunt necunoscute.

Am găsit și stilul romanului obositor. Propoziții scurte, plate, care nu trezesc emoțiile așteptate. Având în vedere intriga dinamică, ar fi trebuit să simt vântul în părul meu în timp ce urmăream pe degenerat, iar frica, sau chiar teroarea, ar fi trebuit să mă însoțească la fiecare pas. Din păcate, nu a apărut nimic de genul acesta. Singurul lucru pe care autoarea a reușit să-l descrie cu acuratețe a fost mirosul cadavrelor în descompunere. Totuși, acest lucru nu este suficient pentru a considera că această carte îndeplinește așteptările mele.

Finalul explică multe, dar este genul care nu-mi place, adică deschis. Cred că ne putem aștepta la o continuare în viitor. Din păcate, autoarea nu a reușit să mă încurajeze să citesc următorul ei roman, așa că astăzi îmi este greu să spun dacă îl voi citi.

Aspecte negative:

  • Vocabular foarte simplu și propoziții nedezvoltate.
  • Acțiunea este rapidă, ceea ce este un dezavantaj al cărții, deoarece o poveste bună are nevoie de timp pentru a cunoaște personajele, victimele, autorii și toate circumstanțele care creează imaginea unei povești sumbre.
  • Personajele principale au fost pur și simplu fade. Pare a fi un criminal inteligent și metodic, dar face greșeli banale pe care chiar și eu le-aș putea evita. Regret că autoarea nu a permis cititorului să arunce o privire mai adâncă în mintea lui. Se presupune că Wren este inteligentă și cea mai bună în domeniu, dar sunt foarte puține detalii despre munca ei, nimic care că îi evidențieze extraordinarele abilități.
  • Nu m-am putut conecta cu Wren, personalitatea ei este destul de enigmatică și deloc captivantă. 
  • Criminalului cărții îmi amintește de cunoscutul „Dexter” (jocuri cu poliția, fascinație pentru victime din punct de vedere medical).
  • Am ratat „experimentele medicale” nebunești, promise de autoare!
  • Activitățile de investigație actuale sunt, după părerea mea, prea haotice. Mi-a lipsit consecvența. Prefer să mă cufund într-o poveste pas cu pas, decât, ca iepurașul lui Jeremy, să fac salturi mari în timp ce aștept.
  • De la început am avut impresia că autoarea se grăbește prin această poveste pentru a o face cât mai scurtă, dar a exagerat.
  • Finalului i-au lipsit orice emoții majore pentru mine. Așteptam ca pulsul să-mi accelereze și cadavrele să cadă din dulap, dar nimic de genul ăsta nu mă aștepta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu