joi, 29 decembrie 2022

Te voi ucide zambind - Vera Kurian



Categoria: Carti thriller

Autor: Vera Kurian

Editura: RAO

Nr. pagini: 368

An aparitie: 2022

 

Chloe Sevre este o fată ca multe altele, sau așa li se pare tuturor. Din păcate, Chloe, datorită IQ-ului ei ridicat, a sărit la un statut unic – cel de  psihopat. Printre activitățile banale în care este implicată, mintea ei este, de asemenea, ocupată cu planificarea uciderii lui Will Bachman, băiatul care a rănit-o cu mulți ani în urmă.

Chloe este selectată într-un grup de șapte studenți supuși unui studiu clinic la Facultatea de Psihologie, asemănători prin lipsa empatiei și incapacitatea de a simți frică, ca să nu mai vorbim de remuşcări. Unul din participanții la studiu  este ucis în mod neașteptat, iar Chloe este atrasă într-un joc periculos. Dintr-o dată, rolurile sunt inversate, iar fata care plănuiește o crimă împotriva celui care a traumatizat-o, este vânată. Are foarte puțin timp să identifice ucigașul și să-și dea seama în cine poate avea încredere cu adevărat. Într-un grup de psihopați, toată lumea pare suspectă și capabilă de crimă. Se întâmplă multe, acțiunea nu încetinește nici măcar o clipă, Chloe caută vinovatul și în același timp își pune în aplicare planul criminal.

Mi-a plăcut foarte mult această carte pentru că a venit cu o idee complet nouă pentru intriga, mai ales că am citit o mulțime de povești polițiste și thrillere. Vera Kurian a făcut imposibilul, ducându-mă într-o călătorie extrem de emoționantă în care literalmente s-ar fi putut întâmpla orice și de fapt s-a întâmplat, pentru că „Te voi ucide zâmbind” este o colecție de evenimente neașteptate, o avalanșă de surprize, nebunie, ascunse în personaje și un mister care ne duce la un final șocant.

Cred că marele avantaj al cărții este că are loc în lumea tinerilor, așa că subiectul pare mai ușor. Acțiunea se desfășoară foarte încet, datorită prezentării personajelor, dar aici nu simți plictiseală și monotonie. Am fost puțin surprins că intențiile protagonistei față de Will au fost dezvăluite la începutul romanului, dar întorsăturile intrigii legate de crimă sunt cu adevărat surprinzătoare.

Personajele au fost create într-un mod foarte interesant, mi-a plăcut în mod deosebit personajul personajului principal. De ce? Ei bine, pentru că pe de o parte este foarte deșteaptă, a ghicit multe lucruri, iar pe de altă parte (din fericire) nu a avut dreptate în toate. Am observat acest lucru pentru că adesea în acest gen personajul principal este super implicit și știe totul dinainte. Fiori de groază mi-au trecut pe șira spinării de fiecare dată când Chloe a venit cu o altă idee nebunească, pentru că este extrem de meticuloasă și eficientă în același timp. Nu am întâlnit niciodată în literatură o protagonistă atât de carismatică și, în plus,atât de  imprevizibilă.

 Ce mi-a plăcut cel mai puțin a fost Charles și comportamentul lui. El este unul din participanții la program (la fel ca și Chloe), și totuși a încercat să pretindă în fața celor dragi că nu are nicio problemă cu emoțiile. Singurul minus au fost firele romantice, care pur și simplu nu mi-au plăcut.

Pentru a rezuma, această carte a fost  pe gustul meu destul de pretențios.

Un comentariu:

  1. O am și eu, dar nu știu de ce nu mă atrage așa de tare - sigur o voi citi în viitor. Din recenzia ta, pare destul de bună! :) Și eu sunt destul de „pretențios” când vine vorba de thrillere.

    RăspundețiȘtergere