miercuri, 8 ianuarie 2020

Pierduti in cartierul spaniol - Heddi Goodrich




An aparitie: 2019
Autor: Heddi Goodrich
Categoria: Literatura Universala
Editura: RAO
Nr. pagini: 440




Povestea începe în anul 1990. Heddi s-a născut în Statele Unite, dar își lasă familia acolo și merge să studieze la Universitatea din Napoli pentru a deveni lingvist. În Napoli locuiește împreună cu niște prieteni. Într-o noapte, la una dintre petrecerile pe care le fac în apartamentul comun, Heddi îl întâlnește pe Pietro. Cei doi încep o poveste care de multe ori pare perfectă. Se înțeleg reciproc, împărtășesc aceleași gusturi și gânduri și vorbesc chiar despre un viitor împreună, afirmând că nu pot trăi unul fără celălalt. Din păcate, nu totul va fi presărat cu trandafiri, iar greutatea familiei lui Pietro și obiceiurile acestuia vor face ca relația lor să se năruie.


Ar trebui sa fiu fericit, dar imi lipseste un lucru fundamental.
  -Ce anume?
-Cineva care sa ma iubeasca


Un roman care reflectă influența pe care familia o poate avea într-o relație și importanța de a fi curajos în anumite momente și de a ști să valorizezi ceea ce îți dorești cu adevărat, fără a fi purtat de curent. 
Mi-a plăcut modul în care este construită această poveste, acel mod de a lua în considerare dificultățile care apar într-un cuplu, modul în care am descoperit că Pietro are alte priorități pe care el însuși nu le-a observat.
O poveste de dragoste, foarte diferită de ceea ce citim de obicei în cărți , asezonată și cu un peisaj urban pe care cu siguranță veți simți nevoia să îl vizitați. Pentru că acesta este unul dintre secretele acestui roman: autoarea reușește să-și transmită dragostea pentru Napoli.
O poveste în care vom vedea cum Heddi se maturizează, crește și devine femeie. Un roman în care limba, tocmai ceea ce studiază Heddi, câștigă importanță pe măsură ce întoarcem paginile cărții.
Personajele Pietro și Heddi sunt foarte bine create. Am empatizat cu ei, am încercat să le înțeleg reacțiile din anumite momente, nu am fost de acord cu multe dintre ele. Totuși, acestea sunt autentice, naturale și expresive și acest lucru mi-a plăcut, deoarece facilitează faptul că ne putem pune în pielea lor și înțelegem ce simt în fiecare moment. Dintre cele două personaje, mi-a plăcut mult mai mult Heddi decât Pietro. Este mai curajoasă și mai directă. Pietro pare să țină totul la sine și are probleme să se deschidă.
În ceea ce privește mesajul final, mi-a plăcut mult. Mă așteptam la o rezoluție tipică a acestor povești și nu a fost așa, reușind să mă convingă cu deciziile luate.
Pe scurt, o poveste care vorbește despre acea primă iubire care nu este niciodată uitată și despre consecințele care pot reveni ani mai târziu
Romanul a apărut la editura Rao și îl găsiți aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu